A KKR a Raine Group befektetési bankot bízta meg azzal, hogy mérje fel zenei portfóliójának befektetési, eladási lehetőségeit, miután a 62 ezer dalt tartalmazó katalógusa iránt potenciális vevők jelentkeztek. A gyűjtemény, amelyet a magántőkecsoport 2021-ben 1,1 milliárd dollárért vásárolt meg társbefektető partnerével, a Dundee Partnersszel, olyan elismert szerzők dalait tartalmazza, mint a The Weeknd vagy Lorde.
Az üzletet a világjárvány idején a szinte a nullához közelítő kamatlábak is jelentősen támogatták. A zéró kamatszint erősen korlátozta a hagyományos befektetéseken – részvényeken, kötvényeken – elérhető hozamokat, így beindult a hozamvadászat, divatba jöttek az alternatív befektetések, például a zenei jogdíjak. Az egyik legnagyobb tőkepiaci kockázati alap, a KKR az elsők között szállt be a bizniszbe. Ebben az időszakban jelent meg egy másik tőkepiaci óriás, a Blackstone, amely egymilliárd dolláros alapot állított fel zeneipari befektetések, főleg jogdíjak vásárlására, de a szintén ismert Apollo Management is megjelent a színtéren. A szektor ismert szereplője a Hipgnosis nevű alap is – írta a Financial Times 2021-ben.
A Wall Street-i bankárok elkezdtek versenyezni a hagyományos zeneipari cégekkel a dalok szerzői jogaiért, magasra tolva az árakat. Ezzel párhuzamosan olyan világsztárok, mint Bruce Springsteen vagy Stevie Nicks, komoly pénzhez juthattak.
A világjárvány óta eltelt időszakban a zenei jogdíjak kevésbé vonzották a befektetőket, főleg az infláció elszabadulásának időszakában, amikor a világ nagy jegybankjai sorra emelték irányadó kamataikat az egekbe.
Ezzel párhuzamosan a kötvényhozamok is kilőttek, így az alternatív befektetések vesztettek vonzerejükből.
A KKR tavaly erre a hullámra is megpróbált felülni, jogdíjportfóliója által fedezett kötvényeket bocsátott ki, ezek hozama nem sokkal 4 százalék alatti volt. A papírok árfolyama azonban a jegybanki kamatok emelkedésével párhuzamosan csökkenni kezdett, a Finra pénzügyi adatszolgáltató statisztikái szerint napjainkban a névérték 92 százalékán forognak.
Az amerikai tőzsdecápa egykor többségi tulajdonosa volt a BMG zeneipari óriásnak, még annak 2008-as újraindulása idején szállt be. Később eladta részesedését tulajdonostársának, a német Bertelsmann csoportnak. Hosszú évekkel később, 2021-ben tért vissza a zeneiparba, ekkor már azonban kizárólag zeneművek jogdíjait, katalógusokat vett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.