Közepesen indult az év az európai autópiacon: amíg januárban éves alapon 12,1 százalékkal, 852 ezerre nőtt az értékesített új autók száma, addig februárban még ennél is jobb statisztikát tett közé az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Csütörtök reggeli adatközlésük szerint az éves növekedés ezúttal „csak” 10,1 százalék volt, a gazdára talált új személyautók száma viszont emelkedett, darabra pontosan 883 608 volt. Az adatok értékelésekor meg kell jegyezni, hogy szökőév lévén az idei február egy nappal hosszabb volt, s ez jelentősen javíthatta a statisztikát.
Az értékesítés dinamikája szempontjából a meghatározó nagy piacok közül ezúttal Franciaország emelkedett ki a mezőnyből, ott 13 százalékkal, 142,6 ezer darabra nőtt az eladott autók száma. Utána következett
Az elektromos autók részesedése az összeladásokból 9 százalékos volt, 106,2 ezer zöldautó kelt el. Ezzel a szegmens őrzi 12 százalékos részarányát a hajtás szerint felállított listán.
Magyarországon februárban 10 735 új autó kapott rendszámot, ez az egy évvel korábbihoz képest enyhén átlag feletti, 10,4 százalékos növekedés. Európában
a legkiemelkedőbb teljesítmény Bulgáriához fűződik, ott 57,5 százalékkal tudtak előrelépni, ehhez mindössze 3608 darab személygépkocsi eladása kellett.
Az autópiac abszolút negatív szereplője egy másik minipiac, Lettország volt, ahol az 1217 darabos értékesítés 17,8 százalékos év per év alapú mínuszt eredményezett. A márkák versenyében nem történt az élen átrendeződés,
a Volkswagen csoport első helye megingathatatlan,
a cég 228,9 ezer autót adott el, részesedése jelenleg 25,9 százalékos. A második a Stellantis csoport (172,3 ezer autó, 19,5 százalék), míg a dobogó harmadik fokára a Renault csoport (91,7 ezer autó, 10,4 százalék) fért fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.