Az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész-beszállítóként, mind pedig üzemépítő-kivitelezőként – mondta Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója.
A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára nagyon fontos felvevőpiac. A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog – jegyezte meg, hozzátéve: az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie.
Sok példa van Kína európai terjeszkedésére:
A Bosch nagy lehetőségeket lát Indiának, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is.
Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is növekszik – emelte ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.