BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs remény: tartósan megmarad a repülőgéphiány

Elhúzódnak az ellátási láncok gondjai, ez pedig a repülőgépgyártásra is rányomja a bélyegét.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) főigazgatója a Bloombergnek azt mondta, hogy a repülőgépeket érintő gyártási problémák helyzete nem romlik tovább, de nem is javul majd. Willie Walsh az IATA éves találkozóján úgy nyilatkozott, hogy 2025-ben, de még 2026-ban is megmaradnak ezek a gondok. Szerinte ez a légitársaságok eredményén is meglátszik majd, ugyanis képtelenek lesznek a terveiket valóra váltani a géphiány miatt.  

HSZI Csin-ping
Legalább még két évig hiány lesz repülőgépekből / Fotó: Koszticsák Szilárd

A piac nagy részét uraló Boeing és Airbus munkaerőhiánnyal, valamint az ellátási láncok problémáival küzd. A jelenlegi állapotokért részben a Covid a felelős, így mostanra az új gépekre akár éveket is kell várni. 

Mindenesetre a nehéz helyzet ellenére sem kerül le a fókusz a nettó zérókibocsátás eléréséről, melynek céldátuma 2050 – közölte Walsh.

Még mindig nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra

– mondta. 

A szektorban közben sokan a repülőgép-üzemanyagot érintő elégtelen ellátás miatt aggódnak. A fenntarthatóságnak tehát negatív gazdasági hatásai is vannak. 
 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.