A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) főigazgatója a Bloombergnek azt mondta, hogy a repülőgépeket érintő gyártási problémák helyzete nem romlik tovább, de nem is javul majd. Willie Walsh az IATA éves találkozóján úgy nyilatkozott, hogy 2025-ben, de még 2026-ban is megmaradnak ezek a gondok. Szerinte ez a légitársaságok eredményén is meglátszik majd, ugyanis képtelenek lesznek a terveiket valóra váltani a géphiány miatt.
A piac nagy részét uraló Boeing és Airbus munkaerőhiánnyal, valamint az ellátási láncok problémáival küzd. A jelenlegi állapotokért részben a Covid a felelős, így mostanra az új gépekre akár éveket is kell várni.
Mindenesetre a nehéz helyzet ellenére sem kerül le a fókusz a nettó zérókibocsátás eléréséről, melynek céldátuma 2050 – közölte Walsh.
Még mindig nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra
– mondta.
A szektorban közben sokan a repülőgép-üzemanyagot érintő elégtelen ellátás miatt aggódnak. A fenntarthatóságnak tehát negatív gazdasági hatásai is vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.