Az amerikai profi kosárlabda liga, az NBA összesen 76 milliár dollárért adta el a következő tizenegy szezon közvetítési jogait – idézi a Reuters az Athletic című szaklap értesüléseit.
A jogokért folytatott versenyben a Comcast, az NBCUniversal, az Amazon (Amazon Prime Video) és a Disney (ESPN) lett a befutó. Az új megállapodás összege több mint háromszorosa a jelenleginek. Ennek hátterében az áll, hogy a prémium felhasználókért folytatott versenyben a sport egyre nagyobb vonzerőt jelent.
Az NBA mindig is a sztárok által vezérelt sport volt, olyan tehetségek, mint Michael Jordan, LeBron James és Shaquille O’Neal uralták a mérkőzéseket és a nézettséget.
A liga fő partnerei eddig a Disney-ESPN, az ABC, valamint 2002-től a Warner Bros Discovery (TNT Sports) voltak. Az NBA-nek azonban eltökélt szándéka volt, hogy új médiapartnereket vonjon be, maximalizálja a megtérülést és megduplázza a liga üzleti értékét.
Ha az üzlet valóban létrejön, akkor vége szakadhat a Warner hálózataival való immár 40 évre visszatekintő partnerség. Az Athletic cikke szerint a TNT még lehet befutó. Mindenesetre az NBA-jogokat jövőre, a 2024–2025-ös szezonban még a Warner dominálja, az új jogdíjszerződés ezt követően léphet életbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.