Kína egyelőre nem vezet be átmeneti dömpingellenes intézkedéseket az Európai Unióból importált borpárlatokra a kínai kereskedelmi minisztérium csütörtöki bejelentése szerint, annak ellenére, hogy az ázsiai országban a gyártók ezeket a termékeket jellemzően piaci ár alatt értékesítik.
Tavaly novemberben tett panaszt az Európából érkező termékekre a kínai brandygyártó ágazat dömpinggyanúja miatt. Peking a januárban megkezdett vizsgálat alapján azt állapította meg, hogy a hazai iparágnak komoly károkat okoz az európai borpárlatok dömpingje. A tárca csütörtökön kiemelte, hogy ennek ellenére „ezen a ponton egyelőre nem vezetnek be ideiglenes dömpingellenes intézkedéseket”.
A Kínába importált szeszes italok közül a borpárlatok voltak az első helyen 2022-ben, túlnyomó többségük Franciaországból érkezett
– derült ki a Daxue Consulting nevű kutatóintézet adataiból.
Az Európai Bizottság tavaly októberben indított szubvencióellenes vizsgálatot a Kínából származó, kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos járművek (BEV) behozatalával kapcsolatban. Arra a következtetésre jutottak, hogy a kínai BEV-értéklánc tisztességtelen támogatásban részesül, ami gazdasági kárral fenyegeti az uniós BEV-gyártókat. Emiatt a bizottság július elején 37,6 százalékig terjedő ideiglenes kiegyenlítő vámot vetett ki a Kínából származó elektromos járművek behozatalára.
Az Európai Bizottság egyik szóvivője a kínai kereskedelmi minisztérium uniós borpárlatokkal kapcsolatos bejelentésére reagálva azt mondta: ez a fejlemény semmiben sem befolyásolja az EU döntését a kínai elektromos járművekkel kapcsolatban, mert két, egymástól független ügyről van szó.
Augusztusban Peking azt kezdte hivatalosan vizsgálni, hogy az unió milyen támogatásokban részesíti a Kínába exportált tejtermékeit.
Vámháború: itt a kínai válaszcsapás, kiderült, melyik ágazat járhat rosszulKína napokkal az elektromos autókra kivetett európai vámok után dömpingellenes vizsgálatot indít az uniós sertéshús ellen. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.