Javában zajlik a Szicíliánál szerencsétlenül járt luxusjacht mentése és az eltűnt személyek felderítése. Az olasz hatóságok videót (ez a cikk végén tekinthető meg – a szerk.) közöltek a mentőakcióról és részletesen beszámoltak a mentés körülményeiről. Az olasz búvárok lehetetlen helyzetben vannak.
A rejtélyes és különös részletekben bővelkedő tragédiáról a Világgazdaság több cikkben is beszámolt. Az 56 méteres Bayesian luxusjachton összese 22 személy tartózkodott, közülük hatan tűntek el. Mostanra pontosan lehet tudni, kik ők:
Másik 15 főt sikerült kimenteni a vízből. A személyzet egyik tagja biztosan odaveszett, egyelőre ezt a holttestet találták meg.
Most friss beszámolókat közölt az olasz mentőcsapatok munkájáról az ANSA olasz hírügynökség. Ezekből számos új részlet is kiderült a mentőakcióról. A legfontosabb, hogy az eltűnteket továbbra sem találják, de ez a tengeri viszonyok miatt távolról sem meglepő.
A kutatómisszió kedd reggel folytatódott a Palermo partjainál fekvő Porticellóban. A hajótörés itt következett be hétfő hajnalban, miután tornádószerű vihar csapott le. A mentésben összesen három búvárcsapat vesz részt: kettő a parti őrségtől és egy a tűzoltóktól.
A Bayesian roncsa körülbelül 50 méter mélyen fekszik. Hétfőn a búvárok megtalálták Ricardo Tomas szakács holttestét. Azonban nem tudtak túljutni a parancsnoki hídon az áthaladást akadályozó berendezési tárgyak miatt. A feltételezés az volt, hogy az eltűntek holttestei beszorulhattak a mentőcsónakokba.
A búvárok a Bayesianról az mondták, hogy „a Concordiával” találták szembe magukat.
A Costa Concordia üdülőhajó 2012. január 13-án az esti órákban Francesco Schettino kapitány parancsnoksága alatt hajózott a Tirrén-tengeren nyugodt időben, tiszta látási viszonyok között. A fedélzeten 4229 személy tartózkodott. A hajó a kapitány utasítására erősen megközelítette az olasz Giglio szigetét és zátonyra futott. A hajó, amelynek nagy részét elárasztotta a víz, a jobb oldalára dőlt. Annak ellenére, hogy a part kevesebb mint száz méterre volt, harminckét ember – közöttük a hajón dolgozó magyar Fehér Sándor – az életét vesztette. A tragédia megrázta a világot.
Luca Cari kommunikációs vezető ismertette a kutatás következő fázisait és a nehézségeit. Először is a merülési idő rendkívül szűkös. Ebben a mélységben a búvárok legfeljebb 12 percig maradhatnak, ebből kettőt használnak le- és felemelkedésre. Tehát a keresés végrehajtásának valós ideje merülésenként 10 perc.
A másik probléma, hogy a vitorlás belsejében korlátozottak a helyek, nagyon nehéz előrehaladni és alternatív útvonalakat találni. A búvároknak sikerült átvizsgálniuk a parancsnoki hidat. Itt nem találtak senkit a környéken. Kívülről nem látni semmit a jachton belül. A búvárok egy létrán keresztül bejutottak a hajó tatjára és próbálják megtalálni a legjobb helyet a kutatás ottani megkezdéséhez és a beltérbe való bejutáshoz.
Azonosítottak egy üvegablakot, amelyen keresztül bemehetnének. De az belülről zárva van és három centiméter vastag. Ezért először ki kell venni és csak utána juthatnak beljebb – ismertették az olasz hatóságok. Egyelőre tehát itt tart a Bayesian luxusjacht mentőakciója, amint vannak újabb részletek, ismertetni fogjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.