Nem tartja valószínűnek a hőszivattyú készülékek árának számottevő csökkenését az egyik legnagyobb gyártó, a Bosch.
Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a Funke Mediengruppe lapjai számára adott interjúban annak a véleményének adott hangot, hogy óvatosan kell kezelni a várakozást a készülékek árának gyors csökkenésével kapcsolatban, ráadásul az utóbbi időben a kereslet is csökkent irántuk. Elmondta továbbá, hogy ezek az eszközök számos értékes alapanyagot tartalmaznak, mint például rezet, melynek az árát a világpiac határozza meg.
A hőszivattyúk valószínűleg soha nem lesznek olcsóbbak, mint egy egyszerű gázkazán
– szögezte le Hartung.
A Bosch nagy hangsúlyt helyez a hőszivattyú-üzletágra, és 2030-ig
több mint egymilliárd eurót fektet be a hőszivattyúk fejlesztésébe és gyártásába.
A BDH (Bundesverband der Deutschen Heizungsindustrie) német fűtőipari szövetség szerint azonban a 2023-as rekordeladások után, 2024 első fél évében csak 90 ezer hőszivattyút adtak el, még a felét sem annak, amennyit az előző év azonos időszakában. A német kormány 2024-től évi 500 ezer hőszivattyú telepítését tűzte ki célul. Hartung szerint az új épületenergetikai törvény nagyon elbizonytalanította a vásárlókat. „A vásárlók jelenleg inkább kivárnak” – jegyezte meg a Bosch vezérigazgatója.
Bemondták, amire régóta vártunk: jön a technológia, amellyel lassabban öregszenek az autók
A Bosch szerint csak idő kérdése, és forradalmasítják az autóipart a szoftverek, a funkcióik bővítéséért pedig már nem kell szervizbe vinni a kocsinkat, elég lesz egy távoli frissítés is. A Magyarországon is jelen lévő német cégcsoport várakozásai szerint 2030-ra az összes új autó 70 százaléka lesz tisztán elektromos Európában. A képet némileg árnyalja, hogy az elektrifikáció korántsem zökkenőmentes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.