BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Hőszivattyút vásárolna? – lehűtötte a kedélyeket az egyik legnagyobb gyártó

A Bosch-vezér szerint ezek a készülékek valószínűleg soha nem lesznek olcsóbbak, mint egy egyszerű gázkazán. Stefan Hartung úgy véli, óvatosan kell kezelni a várakozást a hőszivattyú árának gyors csökkenésével kapcsolatban, mert az utóbbi időkben a kereslet is csökkent irántuk.

Nem tartja valószínűnek a hőszivattyú készülékek árának számottevő csökkenését az egyik legnagyobb gyártó, a Bosch.

hőszivattyú, Bosch, gázkazán
A Bosch-vezér szerint a hőszivattyúk valószínűleg soha nem lesznek olcsóbbak, mint egy egyszerű gázkazán / Fotó: Connect Images via AFP

Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a Funke Mediengruppe lapjai számára adott interjúban annak a véleményének adott hangot, hogy óvatosan kell kezelni a várakozást a készülékek árának gyors csökkenésével kapcsolatban, ráadásul az utóbbi időben a kereslet is csökkent irántuk. Elmondta továbbá, hogy ezek az eszközök számos értékes alapanyagot tartalmaznak, mint például rezet, melynek az árát a világpiac határozza meg. 

A hőszivattyúk valószínűleg soha nem lesznek olcsóbbak, mint egy egyszerű gázkazán

– szögezte le Hartung. 

A Bosch nagy hangsúlyt helyez a hőszivattyú-üzletágra, és 2030-ig 

több mint egymilliárd eurót fektet be a hőszivattyúk fejlesztésébe és gyártásába.

A BDH (Bundesverband der Deutschen Heizungsindustrie) német fűtőipari szövetség szerint azonban a 2023-as rekordeladások után, 2024 első fél évében csak 90 ezer hőszivattyút adtak el, még a felét sem annak, amennyit az előző év azonos időszakában. A német kormány 2024-től évi 500 ezer hőszivattyú telepítését tűzte ki célul. Hartung szerint az új épületenergetikai törvény nagyon elbizonytalanította a vásárlókat. „A vásárlók jelenleg inkább kivárnak” – jegyezte meg a Bosch vezérigazgatója.

Bemondták, amire régóta vártunk: jön a technológia, amellyel lassabban öregszenek az autók

A Bosch szerint csak idő kérdése, és forradalmasítják az autóipart a szoftverek, a funkcióik bővítéséért pedig már nem kell szervizbe vinni a kocsinkat, elég lesz egy távoli frissítés is. A Magyarországon is jelen lévő német cégcsoport várakozásai szerint 2030-ra az összes új autó 70 százaléka lesz tisztán elektromos Európában. A képet némileg árnyalja, hogy az elektrifikáció korántsem zökkenőmentes.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.