Ilyen sem mindennap történik. Ázsia két legnagyobb autógyártójának elnöke közösen jelent meg a nyilvánosság előtt egy olyan eseményen, amelyen bemutatták vállalataik nagy teljesítményű járműveit, ezzel is hangsúlyozva azt a tendenciát, hogy a riválisok összefognak az elektrifikációval szemben.
Akio Toyoda, a Toyota Motor Corp. vezetője és Euisun Chung, a Hyundai Motor Group vezetője a hét végén a Szöultól délre fekvő Jonginben megrendezett autóverseny-fesztiválon vett részt. Jay Y. Lee, a Samsung Electronics Co. elnöke és a Hankook & Company Co. elnöke, Hyunbum Cho is részt vett, hogy találkozzon Toyodával és Chunggal – számolt be az eseményről a Bloomberg hírügynökség.
Az eseményen mindkét autógyártó raliautói és számos jövőbe mutató modell, köztük hidrogénüzemű járművek is bemutatkoztak.
„A Toyota és a Hyundai összefog, hogy egy jobb társadalmat hozzon létre, és alakítsa a mobilitás jövőjét” – mondta Toyoda vasárnap, hozzátéve, hogy ő és Chung felfedezték közös szenvedélyüket a versenyzés iránt, amikor az év elején találkoztak.
A globális autógyárak egyre inkább egyesítik erőiket a gyártás, valamint a kutatás-fejlesztés terén a költségek csökkentése és a versenyképesség növelése érdekében. A Nissan Motor Co. és a Honda Motor Co. augusztusban közös kutatási megállapodást jelentett be a következő generációs, szoftveresen definiált járművek platformjának és technológiáinak kifejlesztésére. A Hyundai a General Motors Co.-val is partnerségre lépett a közös termékfejlesztés, a gyártás és a jövőbeli tiszta energiával kapcsolatos technológiák terén.
Az eseményen a Hyundai bemutatta a rali-világbajnokság programjának raliautóit, köztük az i20 N Rally 1 Hybrid és az i20 N Rally 2 modellet. A Toyota Gazoo versenysportegysége többek között a GR Yaris Rally 1 Hybrid, a GR Yaris Rally 2, a GR Supra és a GR86 modellt mutatta be.
A Toyota és a Hyundai – a világ első számú és harmadik számú autógyártója az eladások alapján – az elektromos járművek terén egyre élesebb versennyel néz szembe a Tesla Inc. és a kínai autógyártók, például a BYD Co., a legnagyobb elektromosjármű-gyártók részéről. Ázsia legnagyobb hagyományos autógyártóiként hasonló kihívásokkal és ambíciókkal küzdenek. Mindketten a hidrogénüzemű járművek hívei a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton.
A vasárnapi fesztivál volt az első alkalom, hogy a két autógyártó-óriás közösen szervezett egy rendezvényt, ami további együttműködésre ad lehetőséget. A hónap elején a Toyota kutatási egysége és a Hyundai Boston Dynamics Inc. bejelentette, hogy közösen tervezik mesterséges intelligenciával rendelkező humanoid robotok kifejlesztését.
A Hyundai a HTWO hidrogénüzletági márkanév alatt a hidrogéntechnológia alkalmazását a járműveken túlmenően is ki kívánja terjeszteni. A vállalat tervei szerint a hidrogén üzemanyagcellás rendszereket különböző közlekedési ágazatokba, többek között a vonatokba, a fejlett légi mobilitási megoldásokba és a tengeri hajókba integrálja. A lépés célja a tiszta energia hasznosítása és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése több közlekedési módban. A hidrogénenergia kihasználásával a Hyundai olyan jövőt képzel el, ahol a fenntartható mobilitás megvalósítható, növelve a hatékonyságot, és csökkentve a szárazföldi, légi és tengeri közlekedés környezeti lábnyomát. A bővítés összhangban van a Hyundai innováció és a zöldtechnológia iránti elkötelezettségével, és élen jár a hidrogénalapú gazdaság felé vezető úton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.