A belső égésű motorral hajtott új autók eladását a tervek szerint 2035-től tiltó európai intézkedés az európai autóipar jelentős zsugorodásával járna a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szerint.
A párizsi autókiállításon megszólaló cégvezető kedden elmondta, hogy az Európai Unió erre vonatkozó tervei már nem reálisak, míg az elektromos autók vásárlására nyújtott támogatások nem fenntarthatók – jelenti a Bloomberg.
A belső égésű motor fontos szerepet játszik Európa iparában, és nemcsak az olyan vállalatok felemelkedéséhez járult hozzá, mint a BMW, a Volkswagen vagy a Mercedes-Benz, de számos kis- és középvállalkozás is született olyan alkatrészek gyártására, mint a dugattyúk vagy a kipufogórendszerek. Ez az iparág veszélyben van, különösen, ha az autógyártók elektromos modellekre váltanak, azok ugyanis kevesebb és másmilyen alkatrészt igényelnek.
Az európai autógyártók számára az átállás azért is nagy kihívás, mert egyszerre szűntek meg több országban az elektromos autók vásárlását ösztönző kormányzati támogatások és jelentek meg a kínai versenytársak. A belső égésű motorok betiltása az európai autóipar alapjai rengetheti meg Zipke szerint, így azok bevezetése a szektor gyors zsugorodásához vezetne.
Egy nappal korábban ugyanakkor Carlos Tavares, a Stellantis 2026-tól távozó vezérigazgatója ugyancsak Párizsban a Financial Timesnak arról beszélt, hogy az elektromos átállás lelassulása és elhúzódása oda vezethet, hogy az autógyártók kénytelenek lesznek huzamosabb ideig beruházni mind a belső égésű motorral, mind az árammal hajtott autók irányába, ami a költségeik növekedésével jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.