A spanyol acélgyártó Sidenor levelet küldött Talgo vonatgyártónak, amelyben közölte, hogy fontolóra veszi a Talgo részvényeinek egy részére vagy egészére vonatkozó ajánlatot. A lépésre két hónappal azután került sor, hogy a Ganz-MaVag magyar konzorcium visszavonta a vonatgyártóra tett korábbi vételi ajánlatát, miután a spanyol kormány megvétózta az üzletet.
A Ganz-MaVag 620 millió euróért vette volna meg a Talgót, azaz részvényenként 5 euróért. Ez egyöntetűen elnyerte a menedzsment és a részvényesek tetszését, csakhogy Madrid politikai vétót emelt arra hivatkozva, hogy a magyarok mögött orosz szálak húzódnak. Spanyolország azonban erre semmilyen bizonyítékot nem mutatott be.
A Ganz-MaVag kénytelen volt visszavonni az ajánlatát, majd rögtön be is jelentette, hogy minden jogi fórumon megtámadja a spanyol kormány döntését. A magyar társaság továbbra is nyitott maradt a Talgo megvásárlására, de a fejlemények fényében egyre biztosabbra vehető, hogy csak a pereskedés maradt.
A lengyel média néhány napja arról írt, hogy Varsó tárgyalásokat folytat a spanyol kormánnyal a Talgo megvásárlásáról, de úgy tűnik, hogy egy spanyol cég lehet a befutó. Erre Carlos Cuerpo gazdasági miniszter is utalt, a politikus szerint Madrid támogatná egy spanyol ipari vállalat, például a Sidenor esetleges ajánlatát.
A Reuters megkeresésére egyik érintett sem válaszolt.
A Talgo-ügy sorsára juthat a MET Group litván akvizíciója
Vidmantas Janulevicius, a Litván Gyáriparosok Szövetségének elnöke szerint logikusnak tűnik, hogy a MET Group, egy magyar tőkével rendelkező, svájci központú energetikai csoport, többségi részesedést kíván szerezni az Achema Groupban, Litvánia egyik legnagyobb cégében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.