BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig nem érték el a járvány előtti szintet az autóeladások Csehországban

Hiába nőttek az eladások 4,6 százalékkal tavaly, ez még mindig a koronavírus-járvány előtti szint alatt van.

Csehországban 231 600 személygépkocsit adtak el tavaly, ami 4,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál – közölte a cseh autóipari szövetség kedden Prágában.

auto body on conveyor line at car plant
autó
Sokad-gyár Csehországban / Fotó: Nataliya Hora

Az eladott kocsik 4,7 százaléka volt elektromos hajtású és az új autók 75 százalékát vállalatok, intézmények vették meg a tájékoztatás szerint. Az újautó eladások száma azonban hiába nőtt tavaly, az még mindig nem éri el a koronavírus-járvány előtti szintet.

Jövőre is szép számmal vehetnek autókat a csehek

Pavel Stefek, a PwC ügynökség elemzője újságíróknak arról beszélt, hogy a gazdasági növekedés várható erősödésének hála idén 220 és 235 ezer közötti autó fogyhat az országban.

Csehországban tavaly is a hazai Skoda márka bizonyult a legnépszerűbbnek, melyből 78 097 kelt el, ami 0,8 százalékos növekedést jelent. 

A második helyen a dél-koreai Hyundai szerepelt 20 309 eladott autóval, ami 1,2 százalékos növekedés. A harmadik hely ezúttal a japán Toyotáé, amely 9 százalékkel 18 994-re emelte eladott autói számát. A Toyota a német Volkswagent ugrotta át, amely a negyedik helyen végzett. Az ötödik és a hatodik helyen a koreai Kia, illetve a román Dacia autóié.

Az elmúlt évben a Skoda Octavia volt a legsikeresebb modell az országban, amiből 19 425 fogyott, majd a Skoda Karoq és a Skoda Kodiaq modellek következnek 10843, illetve 10 328 eladással.

A tavaly Csehországban eladott személyautók 48 százalékát a családi (SUV) modellek alkották, majd az alacsonyabb középkategória következik 16 százalékkal, valamint a középkategória 11 százalékkal. Az eladott autók 66 százaléka benzinmotoros volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.