Tavaly 10,4 millió kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el világszerte, 14 százalékkal többet, mint 2023-ban – közölte a PwC, a nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég hétfőn. A könyvvizsgáló cég 21 piacot vizsgált, ez alapján kiderült, hogy Kínára esett a forgalom közel kétharmada, mintegy 6,7 millió BEV-autót értékesítettek az ázsiai országban 2024-ben. Ez több mint 20 százalékos növekedés az előző évvel összevetve.
Az BEV-autók eladási listáján a második hely az Egyesült Államoké, ahol 1,2 millió ilyen autót értékesítettek tavaly, 7,4 százalékkal többet a 2023. évinél. A harmadik helyen Nagy-Britannia végzett 382 ezer BEV-autó eladásával, ez 21 százalékos éves növekedés. A negyedik helyen Németország állt, ahol a BEV-autók értékesítse 27 százalékkal, 381 ezerre esett az állami támogatások megszűntével.
Más európai piacokon, így Franciaországban, Ausztriában, Olaszországban, Svájcban és Svédországban is csökkentek az eladások, de a visszaesés enyhébb volt, mint Németországban.
Tavaly lényegesen nagyobb mértékben nőtt a hálózatról is tölthető (PHEV) autók eladása, mint a tisztán elektromos autóké. A vizsgált piacokon a PHEV-autók értékesítése 56 százalékkal, 6,2 millióra emelkedett. A hibrid elektromos autók (HEV) esetében az eladások növekedése 18 százalék volt, 8,9 millió autóra.
Ennek tükrében nem csoda, hogy az EU is lépni kényszerül. Az európai autóipar elektromos átállását összeurópai szinten érdemes támogatni Brüsszel szerint. Az unió azonban nemcsak az ösztönzőkkel, de az Európában gyárat építő vállalatok technológiai transzfereivel is számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.