BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Új, globális autómárka születik a Huawei és a SAIC összeborulásával – Európára is gondoltak

Már az idén kapható lesz a Huawei intelligens vezetéstámogatási technológiájával felszerelt legújabb elektromos autója, amelyet a SAIC-kal közösen gyártanak majd. A Shangjie márkanevet érdemes lesz megjegyezni, a belépő szintű olcsó kisautóját ugyanis exportra (is) szánja a SAIC és a Huawei párosa.

Megszületett a Huawei ötödik autómárkája, amelyet a legnagyobb kínai állami autóipari vállalattal, a SAIC Motorral közösen hozott létre megfizethető árú elektromos kisautók gyártására. A Shangjie a SAIC székhelyéről, Sanghajról kapta a nevét, s első modelljének hivatalos bemutatóját április 10-re tervezi a metropoliszban.

Huawei Automotive Field
Békésen parkol egymás mellett a Huawei családjához tartozó Aito és Luxeed / Fotó: NurPhoto via AFP

Mint ismert, a Huawei az IT-szektorban szerzett hatalmas tapasztalatait folyamatosan átülteti a magas fokú elektronizáltságra, önvezető és intelligens vezetéstámogató rendszerek (ADAS) integrálására felkészített új generációs autógyártók modelljeibe, ehhez a vegyesvállalati formát preferálja. 

Öt autógyártóban is érdekelt a Huawei – és még nincs vége

A Huawei HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) üzletága menedzseli az autóipari érdekeltségeket, melyek új, saját márkaneveken próbálják meghódítani egyelőre elsősorban a kínai vásárlók szívét.

Beszállító partnerként és csendestársként tekintélyes portfóliót hozott létre szakirányú tudással és gyártókapacitásokkal rendelkező kínai cégekkel. A Huawei

  • a Seresszel az Aito,
  • a Cheryvel a Luxeed,
  • a BAIC-kal a Stelanto,
  • a JAC-kal a Maextro,
  • majd a SAIC-kal a Shangjie

márkát hívta közösen életre. E cégek modelljeihez a Huawei szolgáltatja az infotainment rendszereket, az internetes kapcsolatot és az önvezető funkciókat is magában foglaló intelligens vezetéstámogató rendszert. A járműveket a HIMA lassan ezer egységből álló országos hálózatán keresztül lehet megtekinteni, kipróbálni és megvásárolni. 

A sort a negyedik negyedévtől a Shangjie első modellje, a SAIC Roewe almárkájára épülő, ES39 kódnevű autó követi. 

Ez kínai lapértesülések szerint valószínűleg a SAIC kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) megoldását fogja alkalmazni, amelyben a villanymotort energiával tápláló akkumulátorokat menet közben egy kiegészítő kisebb benzinmotoros generátor tölti fel – ha a közelben nincs áramvételi lehetőség. 

Huawei's HIMA launches new vehicles
Néhény modell a Huawei nagy családjából / Fotó: Imaginechina via AFP

A Huawei megrendelésre független autógyártóknak is szállítja a technológiáját, közéjük tartozik például az állami Changan Automobile Avatr márkája, és a BYD Fangchenbao luxusmárkája.

A Shangjie a tervek szerint tömegautókat gyárt majd a globális piacra, belépőt kínálva a vékonyabb pénztárcájú vásárlóknak. A Yicai portál értesülése szerint 

a Shangjie első modelljének indulóára nagyjából 150 ezer jüan (20 660 dollár, illetve 7,5 millió forint) lesz,

 vagyis ez a legolcsóbb modell a HIMA teljes választékában.

A HIMA portfólióját jelenleg hat típus alkotja, az Aitóból három (M5, M7 és M9), Luxeedből kettő (S7 és R7) a Stelatóból pedig az S9-es érhető el a hálózatban. Az első Maextro még várat magára. A Magyarországon elsősorban az MG márkájával piacon lévő SAIC és a Huawei február 21-én hozta nyilvánosságra, hogy mire készül, ehhez képest az első Shangjie idei piacra dobása erőltetett menetnek tűnik még a gyors reagálású kínai autóiparban is. 


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.