Megszületett a Huawei ötödik autómárkája, amelyet a legnagyobb kínai állami autóipari vállalattal, a SAIC Motorral közösen hozott létre megfizethető árú elektromos kisautók gyártására. A Shangjie a SAIC székhelyéről, Sanghajról kapta a nevét, s első modelljének hivatalos bemutatóját április 10-re tervezi a metropoliszban.
Mint ismert, a Huawei az IT-szektorban szerzett hatalmas tapasztalatait folyamatosan átülteti a magas fokú elektronizáltságra, önvezető és intelligens vezetéstámogató rendszerek (ADAS) integrálására felkészített új generációs autógyártók modelljeibe, ehhez a vegyesvállalati formát preferálja.
A Huawei HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) üzletága menedzseli az autóipari érdekeltségeket, melyek új, saját márkaneveken próbálják meghódítani egyelőre elsősorban a kínai vásárlók szívét.
Beszállító partnerként és csendestársként tekintélyes portfóliót hozott létre szakirányú tudással és gyártókapacitásokkal rendelkező kínai cégekkel. A Huawei
márkát hívta közösen életre. E cégek modelljeihez a Huawei szolgáltatja az infotainment rendszereket, az internetes kapcsolatot és az önvezető funkciókat is magában foglaló intelligens vezetéstámogató rendszert. A járműveket a HIMA lassan ezer egységből álló országos hálózatán keresztül lehet megtekinteni, kipróbálni és megvásárolni.
A sort a negyedik negyedévtől a Shangjie első modellje, a SAIC Roewe almárkájára épülő, ES39 kódnevű autó követi.
Ez kínai lapértesülések szerint valószínűleg a SAIC kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) megoldását fogja alkalmazni, amelyben a villanymotort energiával tápláló akkumulátorokat menet közben egy kiegészítő kisebb benzinmotoros generátor tölti fel – ha a közelben nincs áramvételi lehetőség.
A Huawei megrendelésre független autógyártóknak is szállítja a technológiáját, közéjük tartozik például az állami Changan Automobile Avatr márkája, és a BYD Fangchenbao luxusmárkája.
A Shangjie a tervek szerint tömegautókat gyárt majd a globális piacra, belépőt kínálva a vékonyabb pénztárcájú vásárlóknak. A Yicai portál értesülése szerint
a Shangjie első modelljének indulóára nagyjából 150 ezer jüan (20 660 dollár, illetve 7,5 millió forint) lesz,
vagyis ez a legolcsóbb modell a HIMA teljes választékában.
A HIMA portfólióját jelenleg hat típus alkotja, az Aitóból három (M5, M7 és M9), Luxeedből kettő (S7 és R7) a Stelatóból pedig az S9-es érhető el a hálózatban. Az első Maextro még várat magára. A Magyarországon elsősorban az MG márkájával piacon lévő SAIC és a Huawei február 21-én hozta nyilvánosságra, hogy mire készül, ehhez képest az első Shangjie idei piacra dobása erőltetett menetnek tűnik még a gyors reagálású kínai autóiparban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.