
Új, globális autómárka születik a Huawei és a SAIC összeborulásával – Európára is gondoltak
Megszületett a Huawei ötödik autómárkája, amelyet a legnagyobb kínai állami autóipari vállalattal, a SAIC Motorral közösen hozott létre megfizethető árú elektromos kisautók gyártására. A Shangjie a SAIC székhelyéről, Sanghajról kapta a nevét, s első modelljének hivatalos bemutatóját április 10-re tervezi a metropoliszban.

Mint ismert, a Huawei az IT-szektorban szerzett hatalmas tapasztalatait folyamatosan átülteti a magas fokú elektronizáltságra, önvezető és intelligens vezetéstámogató rendszerek (ADAS) integrálására felkészített új generációs autógyártók modelljeibe, ehhez a vegyesvállalati formát preferálja.
Öt autógyártóban is érdekelt a Huawei – és még nincs vége
A Huawei HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) üzletága menedzseli az autóipari érdekeltségeket, melyek új, saját márkaneveken próbálják meghódítani egyelőre elsősorban a kínai vásárlók szívét.
Beszállító partnerként és csendestársként tekintélyes portfóliót hozott létre szakirányú tudással és gyártókapacitásokkal rendelkező kínai cégekkel. A Huawei
- a Seresszel az Aito,
- a Cheryvel a Luxeed,
- a BAIC-kal a Stelanto,
- a JAC-kal a Maextro,
- majd a SAIC-kal a Shangjie
márkát hívta közösen életre. E cégek modelljeihez a Huawei szolgáltatja az infotainment rendszereket, az internetes kapcsolatot és az önvezető funkciókat is magában foglaló intelligens vezetéstámogató rendszert. A járműveket a HIMA lassan ezer egységből álló országos hálózatán keresztül lehet megtekinteni, kipróbálni és megvásárolni.
A sort a negyedik negyedévtől a Shangjie első modellje, a SAIC Roewe almárkájára épülő, ES39 kódnevű autó követi.
Ez kínai lapértesülések szerint valószínűleg a SAIC kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) megoldását fogja alkalmazni, amelyben a villanymotort energiával tápláló akkumulátorokat menet közben egy kiegészítő kisebb benzinmotoros generátor tölti fel – ha a közelben nincs áramvételi lehetőség.

A Huawei megrendelésre független autógyártóknak is szállítja a technológiáját, közéjük tartozik például az állami Changan Automobile Avatr márkája, és a BYD Fangchenbao luxusmárkája.
A Shangjie a tervek szerint tömegautókat gyárt majd a globális piacra, belépőt kínálva a vékonyabb pénztárcájú vásárlóknak. A Yicai portál értesülése szerint
a Shangjie első modelljének indulóára nagyjából 150 ezer jüan (20 660 dollár, illetve 7,5 millió forint) lesz,
vagyis ez a legolcsóbb modell a HIMA teljes választékában.
A HIMA portfólióját jelenleg hat típus alkotja, az Aitóból három (M5, M7 és M9), Luxeedből kettő (S7 és R7) a Stelatóból pedig az S9-es érhető el a hálózatban. Az első Maextro még várat magára. A Magyarországon elsősorban az MG márkájával piacon lévő SAIC és a Huawei február 21-én hozta nyilvánosságra, hogy mire készül, ehhez képest az első Shangjie idei piacra dobása erőltetett menetnek tűnik még a gyors reagálású kínai autóiparban is.
Ajánlott videók

Guruló okostelefonok: feltörhetőek az elektromos autók?



