Nem volt kérdés, hogy melyik film fog felugrani a hétvégi bevételi lista tetejére: az Egy Minecraft film az év eddigi legnagyobb mozis bemutatóját produkálta 157 millió dolláros amerikai hazai bevételével – ezzel messze túlteljesítve a várt 85-100 millió dolláros előrejelzést. A nemzetközi mozik további 144 millió dolláros bevétellel járultak hozzá a sikerhez, így összesen a Minecraft-film több mint 300 millió dollárral kezdte meg pályafutását. Ezzel nemcsak visszatermelte a gyártási költségét, hanem meg is kétszerezte az összeget.
A Jack Black és Jason Momoa főszereplésével készült film már eleve jó kilátásokkal indult, ugyanis annak ellenére, hogy az amerikai mozik az elmúlt időszakban 11 százalékos visszaesést tapasztaltak a jegyeladásokban, a Minecraftra tömegesen vették a jegyeket. A produkció sikere különösen jól jött a Warner vezetőinek – Michael De Luca és Pamela Abdy producernek –, akik az utóbbi időben bírálatok kereszttüzébe kerültek néhány kétes kilátásokkal rendelkező, költséges film miatt – írja a Bloomberg.
Bár a film kritikai megítélése elég gyenge, a Minecraft-rajongók tömegei ennek ellenére is a mozikba özönlöttek.
A játékadaptáció ezzel nemcsak a Marvel új filmjét, az Amerika Kapitány: Szép új világot előzte meg, hanem a 2024-es év legnagyobb premierjévé is vált. A Minecraft-film sikere újabb állomása a videójáték-adaptációk javuló tendenciájának, melynek korábbi két mérföldköve
Pamela Abdy szerint a film örömteli, közösségi élményt nyújt: „Egy olyan világban, ahol mindenki szorong valamitől, ez a film valami olyat ad, amit meg lehet osztani gyerekekkel, szülőkkel, mindenkivel.”
Lehet, hogy most nagyot szólt a Minecraft-film, de az elemzők figyelmeztetnek: egyetlen kasszasiker nem képes eloszlatni a szórakoztatóipar feletti fellegeket. Donald Trump betartotta kampányígéretét, és széles körű vámokat vezetett be Amerika kereskedelmi partnereivel szemben. Az intézkedések hatására a részvénypiacok a koronavírus-járvány kezdete óta nem látott mélyrepülésbe kezdtek.
A stúdiók már most is csökkentették az új filmek és tévésorozatok számát, és egyre kevesebb projekt kap zöld utat.
Egy ilyen környezetben a cégek ösztönösen próbálnak tartalékolni – új projektek helyett elhalasztják vagy törlik a költségesebb produkciókat. A mozitulajdonosok is új bűnbakot találtak a nézőszám csökkenésére: a túl gyors streamingpremiert. A stúdiók sokszor már 17 nappal a mozis debütálás után elérhetővé teszik filmjeiket otthoni (PVOD) megvásárlásra, míg korábban 90 napos exkluzivitás volt jellemző.
A Vatikán és a Microsoft egyedülálló digitális kezdeményezést indított: mesterséges intelligencia segítségével létrehozták a Szent Péter-bazilika rendkívül részletes 3D-s digitális mását. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor a Vatikán a fiatalabb közönséget is meg kívánja szólítani azzal, hogy, együttműködve a Minecraft fejlesztőivel, egy új pályán létrehozták a Szent Péter-bazilika virtuális változatát.
A projekt célja nemcsak a történelmi épület megőrzése és dokumentálása, hanem a modern eszközökkel való bemutatása a fiatalabb generációk számára. A BasilicAVR nevű kezdeményezés több mint 290 ezer nagy felbontású fotót és lézerszkennelést használt fel a világ egyik legismertebb vallási és művészeti helyszínének modellezésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.