A találkozón az autóipar képviselői rámutattak a megfelelő mennyiségű képzett munkaerő, köztük a külföldi munkavállalók biztosításának hiányosságaira, valamint az ipari hulladékok feldolgozásának sajátos problémáira is.
Fico először a magas energiaárak hatásáról beszélt, amire szerinte
Brüsszel semmilyen választ sem ad.
A vámok voltak azonban a beszélgetés fő témái – írja a sita.sk.
Robert Fico figyelmeztetett, hogy az amerikai vámok jelentősen veszélyeztetik a foglalkoztatást Szlovákiában. „Megvitattuk, hogy nem lenne-e célszerűbb a megrendelések hiánya miatt inkább a munkaidőt rövidíteni, mintsem komoly elbocsátásokról dönteni, aminek a társadalmi hatása is igen súlyos.”
Vizsgálják a rövidített munkaidő bevezetésének lehetőségét Szlovákiában, és erről akár még ebben a hónapban döntenek is. Ugyanakkor a kormányon belül ezt alaposan körbe kell járni. Felmerült, hogy az autóipar képviselőit meghívjuk egy kormányülésre, ahol beszámolhatnak az ágazat helyzetéről – tette hozzá Fico.
Az index.sk szerint az Erik Tomas vezette munkaügyi minisztériumban már el is kezdték a részletek kidolgozását. Eszerint
az állam a bér 60 százalékát, a munkáltató pedig 20 százalékát fizeti.
A támogatás vagy hat hónapig tartó folyamatos időszakra, vagy két évre elosztva vehető igénybe. A rövidített munkaidős foglalkoztatás idén 167 millió euróval terheli meg a büdzsét, ugyanakkor ehhez az alaphoz csak az amerikai vámok fennmaradása esetén lehet nyúlni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.