A múlt héten az indiai Ahmedabadban lezuhant repülőgépről is beszélt a Tata Sons és az Air India elnöke, Natarajan Chandrasekaran egy interjúban, melyben kifejezte részvétét a baleset miatt, elmondva, hogy nincsenek szavak, amivel vigaszt nyújthatna a több mint 270 áldozat családjának.
A baleset okairól azonban nem kívánt a vizsgálat lezárulta előtt beszélni, miközben elmondta, hogy az előzetes eredményekre akár egy hónapot is kell várni. Bár vannak találgatások emberi mulasztásról, a légitársaságról, a motorokról, a karbantartásról és mindenféle másról is, a kérdéses Boeing–787 története tiszta, nem tud arról, hogy hibát észleltek volna – írja az ANI.
Chandrasekaran azonban elmondta, hogy az egyesek által hősként ünnepelt pilóta, Sumeet Sabharwal kapitány több mint 11 500 órát repült és az első tiszt öve alatt is több mint 3400 óra repülés volt már, miközben
a gép jobb oldali hajtóművét márciusban cserélték ki, a bal oldalit pedig 2023-ban ellenőrizték és a következő karbantartás csak decemberben lett volna esedékes.
Amikor arról kérdezték, hogy az indiai Polgári Légi Közlekedési Főigazgatóság (DGCA) késések és más működési zavarok miatt bírságokat szabott ki a légitársaságra, elmondta, hogy ennek nincs köze a balesethez, és a hatóság biztonsági problémák esetén felszállni sem engedte volna a gépet. A korábbi polgári repülésért felelős miniszter, Praful Patel szavaira reagálva, mely szerint árulkodó a résztulajdonos Singapore Airlines hallgatása, Chandrasekaran elmondta, hogy a Boeing–787-esek karbantartásában is részt vállaló légitársaság rendkívül segítőkész volt és azt is cáfolta, hogy az Air India vezérigazgatója a szingapúri légitársaság embere lenne.
Chandrasekaran szerint ugyanis a vezérigazgatónak le kellett mondania korábbi, Singapore Airlinesnál betöltött pozíciójáról, sőt, amikor kinevezték, az Air India 100 százalékban a Tata csoport tulajdonában volt. Azt is felidézte, hogy az Air India a Boeing–787-eseket még 2013-ban kezdte vásárolni, egy évtizeddel azelőtt, hogy a légitársaság a Tatához került.
Az Air India elnöke elmondta azt is, hogy az elmúlt napok késéseit is járattörléseit részben a DGCA által földre parancsolt gépek, részben az iráni háború és technikai problémák okozták, valamint elárulta azt is, hogy kapcsolatban van a Boeing és a GE vezetőivel is a baleset kivizsgálása kapcsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.