BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az oroszok még idén forgalomba állítják az első saját építésű LNG-szállító jégtörőt

A Koszigint máris amerikai szankciók sújtják. Az első LNG-szállító jégtörőt többtucatnyi követi majd.

A tervek szerint az év második felében forgalomba állítják az első orosz építésű, cseppfolyósított földgázt (LNG) szállító jégtörőt az Arctic LNG 2 megaprojekt kiszolgálására – jelentette be szerdán az ország legnagyobb hajózási társasága, a Szovkomflot.

jégtörő
Az Alekszej Kosziginről elnevezett jégtörő névadó ünnepsége / Fotó: AFP

Az Arctic LNG óriásberuházás az Észak-sarkkörön túl, amelynek 60 százalékban a Novatek a tulajdonosa. Az ukrajnai invázió miatt Oroszország ellen bevezetett szankciók miatt

nincsen elég tanker, amelyik képes lenne áttörni a vastag jégtakarót,

ami megakadályozza az exportot, bár a létesítmény 2023 végén elkezdett üzemelni – emlékeztetett a hírrel kapcsolatban a Reuters.

Az Alekszej Koszigin egykori szovjet miniszterelnökről elnevezett jégtörő tankert az ország legnagyobb hajógyárában, a Vlagyivosztokkal szemben, a Primorszkij körzetben található Bolsoj Kamen városában építette a Zvezda Shipbuilding Complex.

A Koszigin csak az első orosz LNG-szállító jégtörő

A Koszigin tavaly év végén kezdte meg a próbajáratokat, de máris amerikai szankciók alá esik. A végső próbaüzem a hónap végén kezdődik.

„Ha minden vizsgálati paramétert elérünk, akkor jó esély van arra, hogy a hajót az év második felében üzembe helyezzük” – mondta az Interfax orosz hírügynökségnek Igor Tonkovidov, a Szovkomflot vezérigazgatója.

FILE PHOTO: The logo of Russian state shipping company Sovcomflot is seen on the multifunctional icebreaking standby vessel "Yevgeny Primakov" moored in central St. Petersburg
A Szovkomflot a világ egyik legnagyobb tankerflotta-üzemeltetője / Fotó: Anton Vaganov / Reuters

A Novatek orosz energetikai vállalat pedig bejelentette, hogy Zvezda hajógyárban 15 darab Arc7 jégosztályú tartályhajót fognak építeni, amelyek képesek két méter vastag jégen átvágni, hogy az északi-sarkvidéki projektekből származó LNG-t szállítsanak. 

A cég összesen 21 ilyen tankerre kötött szerződést,

gyárt ilyen típust a a dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) is.

A Szovkomflot cseppfolyósított gáz, olaj és kőolajtermékek szállítására specializálódott, a világ egyik legnagyobb tartályhajóflotta-üzemeltetője – emlékeztetett az Interfax. Közkézhányada 15,6 százalék, az Orosz Föderáció 82,8 százalékot birtokol belőle.
 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.