Az Air India június 12-i katasztrófája előtti napon tette közzé a világ legbiztonságosabb légitársaságairól szóló listáját az Airline Ratings.com összehasonlító oldal, amely mind a hagyományos, mind a diszkont-légitársaságok körében az első 25 helyezett vállalatot hozta nyilvánosságra.
Nagy meglepetést az nyilván nem okoz, hogy az Air India egyik listára sem fért fel. A lista összeállítása során számos tényezőt vesznek figyelembe, köztük a balesetek és súlyos balesetek számát az elmúlt két évből, a társaság flottájának méretét és korát vagy épp a pilóták képzettségét és a nemzetközi biztonsági tanúsítványok meglétét, de még a légitársaságok pénzügyi helyzete is szerepet kap a legbiztonságosabb légitársaságok listájának összeállításakor – írja az Unilad Tech.
A légitársaságok anyagi helyzete az AirlinRatings.com szerint azért fontos szempont, mert egy anyagi gondokkal küzdő társaság esetében működési nehézségek jelentkezhetnek, ami megnehezíti a biztonságos repülést, így ez szinte azonnal diszkvalifikálja a kérdéses vállalatot, hogy bekerüljön a legbiztonságosabb légitársaságok listájának az élmezőnyébe.
A portál a hagyományos légitársaságok közül az Air New Zealandot ítélte a legbiztonságosabbnak,
amely főként fiatalabb gépeinek köszönhetően előzte meg, éppenhogy, a Quantas légitársaságot, míg a harmadik helyen hármas holtverseny alakult ki a Cathay Pacific, a Qatar Airways és az Emirates között. A top 10-be először került be az Air Korea, az Iberia és a Vietnam Airlines pedig először szerepelt az első 25 között.
A diszkont-légitársaságok között az első 25-be két indiai légitársaság is bekerült, az Indigo és az Air Asia India is, az előbbi a hatodik, az utóbbi a 19. helyen. A listát a diszkont-légitársaságok körében a HK Express vezeti a Jetstar Group előtt, amit a Ryanair és az EasyJet követ. A Wizz Air a hetedik helyet szerezte meg a legbiztonságosabb fapados légitársaságok listáján.
Az Air India tragédiája után az AirlineRatings.com egy másik listát is nyilvánosságra hozott az indiai légitársaságokról is, amely több szempont alapján értékelte azokat. Maximálisan hét csillagot lehetett elérni, amit a vizsgált légitársaságok közül egyedül a SpiceJet ért el. Az IndiGo és az Akasha Air is hétből hat csillagot szerzett, míg az Air India csak négyet tudott elérni, ami tovább csökkenhet az ahmedabadi katasztrófa tanulságainak a levonása után. Az Air India Express azonban ennél is rosszabbul szerepelt, mindössze kettőt szerzett meg a lehetséges hét csillag közül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.