BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így úszta meg az indiai légikatasztrófát egy férfi

A csodával határos megmenekülés elsősorban a szerencsének köszönhető. De Vishwash Kumar Ramesh annak is sokat köszönhet, hogy jó helyen ült a repülőgépen.

A felszállás után lezuhant Air India-gép fedélzetén 244-en tartózkodtak, de csak egy utas élte túl a katasztrófát. Vishwash Kumar Ramesh csodával határos megmenekülése elsősorban a férfi hihetetlen szerencséjének köszönhető, de szerepet játszott az is, hogy melyik helyen ült a repülőgépen.

Vishwash Kumar Ramesh csodával határos módon túlélte a repülőszerencsétlenséget / Fotó: AFP

A túléléshez vezető szék

Ramesh a családjához utazott volna haza Leicesterbe, és a repülőgép 11A székén ült, amely a másodosztály elején, az ablak mellett található, és elhelyezkedésének köszönhetően még extra lábtere is van. A hely nagy szerepet játszhatott abban, hogy Ramesh túlélte a Boeing 787-8 Dreamliner lezuhanását, pedig az a légiipari szakértők szerint nem túlélhető katasztrófa volt.

Egy épített környezetben, teli üzemanyagtartályokkal lezuhanó repülőgép katasztrófája után az egyetlen túlélő is csodával határos. Becslések szerint mintegy 60 tonna kerozin kapott lángra a gép földbe csapódása után – írja a The Telegraph.

Edwin Galea, a Greenwichi Egyetem tűzvédelmi mérnökcsoportjának vezetője egy 2006-os tanulmányban a túlélhető repülőszerencsétlenségeket vizsgálva arra a következtetésre jutott, hogy a kijárathoz közeli öt sorban ülőknek van a legnagyobb esélyük, hogy életben maradjanak. Ezen a területen kívül azonban már a halál a valószínűbb kimenetel.

Nem biztos, hogy minden repülőszerencsétlenség esetében ez a nyerő hely

Azonban nincs olyan szék, amely kifejezetten a legjobb választás lenne a túlélés szempontjából, hiszen nagyon sok múlik a baleset körülményein. A vészkijárathoz közeli, ablak melletti szék, amivel szemben a gép legénységének egy tagja ült felszálláskor, azonban jó esélyeket kínál. Általában a vészkijáratot is a legénység ezen tagja nyitja ki, bár most nem tudni, hogy Ramesh hogyan jutott ki a gépből.

A 11A előnye az is, hogy a törzs úgynevezett szárnydobozánál található, ahol a szárny és a törzs találkozik, ez a repülők legerősebb része.

A szerencse szerepe azonban túlbecsülhetetlen, hiszen ha csak a szék elhelyezkedésén múlt volna, akkor a 11B vagy a 12A szék utasa is megmenekülhetett volna.

A Világgazdaság is megírta, hogy megkezdődött a Boeing 787 típusú repülőgépek ellenőrzése.

Az indiai légikatasztrófa után az érintett géptípusból nyolcat már átvizsgáltak, és azonnali sürgősséggel mindet átvizsgálják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.