Nagy leépítési hullám közepén jár a német autóipari beszállító, a ZF Friedrichshafen, 2028-ig 14 ezer munkahelyet tervez megszüntetni.
A vállalat rövid távon a munkaórák csökkentésével igyekszik lefaragni a munkaerőköltségeket, 5500 dolgozó munkaideje csökkent heti 35 óráról heti 32,5 órára, amivel a bérük is kevesebb lett a cég schweinfurti gyárában. A lépés célja az elbocsátások megelőzése volt, ám a megállapodás június végével lejár, és a munkástanács ellenzi a meghosszabbítását – írja a Schwabische.
Oliver Moll, a testület elnöke figyelmeztetett, hogy legalább 650 ember is lapátra kerülhet, ha nem sikerül megállapodni. A ZF óvatosságra int a találgatások kapcsán, és jelezte tárgyalási hajlandóságát. A munkaórák csökkentése mintegy 300 teljes munkaidős állás fizetését takarította meg, ami elegendő volt eddig a leépítések megelőzésére.
Májustól a cég központjában is csökkentik 2800 alkalmazott munkaóráit, ám ez ott inkább felerősítette a leépítésekkel kapcsolatos félelmeket.
A költségcsökkentő intézkedéseket a ZF-nél nemcsak a német autóipar válsága okozza, hanem a cég magas adóssága is, amely a Wabco és a TRW Automotive felvásárlása során keletkezett. Az autóipar átállása az elektromos hajtásra szintén nem könnyíti meg a vállalat dolgát, a tavalyi évet veszteséggel zárta.
Németország lélegzet-visszafojtva figyeli: leáll a termelés a világhírű Volkswagen-gyárban – a dolgozók a Lamborghininek rimánkodnak, hogy mentse meg
A vezetőség 2026-tól nem szeretne itt több autót termelni. Az Átlátszó gyár a német autóipar egyik ékköve, most azonban úgy tűnik, fél éve maradt hátra. Hogy mit hoz a jövő, az teljesen bizonytalan, de legalább a tárgyalások már megkezdődtek. Még az is lehet, a luxusmárka menti meg a VW drezdai üzemének dolgozóit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.