BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt tart Románia: még az ágyneműt is ellopják a szállodákból – megelégelték az üzemeltetők, drasztikus szigort vezettek be

Romániában egyes tengerparti szállodák már lopásgátló eszközöket varratnak az ágyneműkbe és törölközőkbe, miután a turisták rendszeresen hazaviszik a textíliákat és más felszereléseket, ami évente több tízezer lejes kárt okoz a hoteleknek. Sőt, a textíliákon kívül néha villanykörtéket, hamutartókat, távirányítóaókat, de még elemeket is eltulajdonítanak a kedves vendégek.

A román szállodákban riasztókkal látták el az ágyneműket és a törölközőket, hogy megakadályozzák azok ellopását –  számolt be a ProTV News.

vendég hotel szállás román szálloda
A vendégek nemcsak törölközőt vagy ágyneműt tulajdonítanak el a román szállodai szobákból / Fotó: worldwide_stock - stock.adobe.co / CBRE Magyarország

Az, hogy a szállodákból a vendégek törölközőket visznek el emlékbe, mindennapi, bevett szokás. A román hoteleknél azonban nemcsak ezek fogyóeszközök: a lámpákat és a hamutartókat is előszeretettel eltulajdonítják az odalátogatók. Máskor a turisták megelégszenek egy-egy villanykörtével vagy a távirányítók elemeivel. 

Egyes román szállodákban pedig az ott éjszakázók képesek tönkre tenni az adagolókat, csak hogy kinyerjék belőlük a szappant és a sampont.

Az egyik hotelben csak a textíliákat érintő lopási kár eléri a 100 ezer lejt, azaz átszámítva a 78 millió forintot.

Ezért ez a szálloda is új eszközhöz folyamodott az eltulajdonlások megakadályozására: olyan elektronikus lopásgátlókat varrat az ágyneműkbe és a törölközőkbe, mint amelyeket a ruhaüzletekben is használnak. Amikor az ilyen eszközökkel ellátott textíliákat kiviszik a szobából, a rendszer riasztja a recepciót.

Ilyen helyzetekben egyes turisták azt mondják, soha nem lopnának, mások viszont egyenest beismerik azt.

A szállodatulajdonosok a román oldalnak rámutattak, hogy 

a lopások és a rongálások nemcsak anyagi kárt okoznak nekik, de a szolgáltatásaik minőségét is rontják.

Jelenleg nincs egyértelmű jogi keretrendszer, amely lehetővé tenné a károk megtérítését. Mivel a szállodák alkalmazottai nem kutathatják át a vendégek poggyászát induláskor, a károkat elkerülhetetlen veszteségként kell elszámolniuk.

„Egy nyár után több tízezer lejjel veszteséggel végzünk, például tavaly a medencénél elhelyezett 300 törölközőből csak körülbelül 100 maradt” – magyarázta Iuliana Tenie szállodaigazgató.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.