A közlemény szerint a tagoknak célszerű előzetesen tájékozódniuk, hogy szükséges-e pénztárukat e célból felkeresni. A tagok egy részénél ugyanis a pénztárak már korábban elvégezhették az ügyfél-átvilágítást, illetve esetleg más szolgáltatóktól megkaphatták a szükséges információkat.
Az önkéntes nyugdíj-, egészség- valamint önsegélyező pénztárak jellemzően az éves számlaértesítőben, illetve esetenként hivatalos honlapjukon informálták az érintett ügyfeleket.
Amennyiben az ügyfél-átvilágítás nem történik meg az év végéig, a pénztártag januártól nem tud például egészségpénztári kártyával fizetni, önsegélyező pénztári szolgáltatást igénybe venni, illetve - ha ezt igényelné - nem veheti fel nyugdíjpénztári hozamait.
Az MNB egyúttal felhívja a figyelmet arra is, hogy a határidő nem jogvesztő, tehát ezt követően is azonosíthatják magukat az ügyfelek és amint ez megtörténik, a pénztár ismét teljes körű szolgáltatást nyújthat az érintett ügyfél számára. Az ügyfél-átvilágításig az egyéni számlára érkező befizetéseket továbbra is jóváírják, azok hozamot termelnek, s a tag addig felhalmozott tőkéje, illetve hozamai sem vesznek el.
Ezek a pénzmosás elleni törvény tavaly módosult rendelkezéseivel összefüggő előírások azokat a pénztártagokat érinthetik, akik 2013. július 1-jét megelőzően léptek be a pénztárba.
A jegybank, illetve jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósága rendszeresen vizsgálta az ügyfél-átvilágítási kötelezettségek teljesítését, és több önkéntes pénztárral szemben alkalmazott intézkedést az ezzel kapcsolatos szabályszegés, mulasztás miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.