A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett városi szinten reprezentatív kutatást, mely során többek között a külföldi kártyahasználatról is kérdezték a magyarokat. A kutatásban részt vevők 38 százaléka utazott külföldre a 2017 novemberét megelőző 12 hónapban magáncélból.
A bankkártyával utazók 65 százaléka szerint fizetéskor és ATM-es pénzfelvétel során egyaránt hasznos lehet a plasztik. Sőt, 46 százalék a készpénz helyett már inkább a bankkártyát viszi magával, hiszen ha kártyával nem is tud fizetni valahol, inkább ATM-ből vesz fel pénzt, mint hogy valutaváltással bajlódjon.
A megkérdezettek 28 százaléka ugyan nem használja külföldi utazásai során a bankkártyát, de biztos ami biztos, magával viszi. Így összességében elmondható, hogy a külföldre utazók több mint háromnegyedének zsebében külföldön is ott van a plasztik.
A külföldi kártyahasználattal kapcsolatos ismeretek is javultak a korábbi évekhez képest. A kutatásban résztvevők kétharmada tisztában van az ezzel kapcsolatos lehetőségekkel. A kutatás arra is rámutatott, hogy a kártyahasználati ismeretek szoros összefüggésben vannak a személyes gyakorlati tapasztalattal, tehát aki próbálta már külföldön használni a kártyáját, magabiztosabb ismeretekkel is rendelkezik a témában.
Habár azt csak a megkérdezettek egyharmada tudta, hogy a POS terminálok használatának többnyire külföldön sincs használati díja, így nyugodtan fizethetünk bárhol bankkártyával a pihenés során is. A díjmentes belföldi kártyahasználatról ennél jóval többen tudnak, a válaszadók kétharmada itt már tisztában van ezzel.
A Mastercard kutatásából az is kiderült, hogy hol használjuk legszívesebben a bankkártyánkat. Leggyakrabban (71 százalék) a bolti vásárlások alkalmával kerül elő a plasztik, ideértve az élelmiszerboltokat, a ruházati és egyéb üzleteket is. Az éttermi számlákat is előszeretettel egyenlítjük ki kártyával, a megkérdezettek 65 százaléka utazásai során már így tesz.
A szállást továbbra is jellemzően előre fizetjük, de az otthoni foglalások során a megkérdezettek 37 százaléka bankkártyával fizette a költségeket, akár online, akár az utazási irodáknál. A kutatásban részt vevők közel fele (43százalék) a célországba történő utazáshoz (repülőjegy, vonatjegy, autóbérlés, stb.) is bankkártyáját részesíti előnyben a készpénzzel szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.