A Lidl és Kaufland áruházláncok anyavállalata, a Schwarz csoport a hétfőn közzétett mérlegbeszámolója szerint 104,3 milliárd euró, a 2017-es 96,9 milliárd eurónál 7,4 százalékkal magasabb értékesítési árbevételt ért el tavaly. A konszern forgalma öt év alatt 31,4 százalékkal nőtt és az idén lépte át első alkalommal a 100 milliárd eurós határt.
A 2018-as forgalomhoz a Lidl áruházlánc 81,2 milliárd euróval, a Kaufland 22,6 milliárd euróval járult hozzá. A Lidl 8,8 százalékkal, a Kaufland 1,6 százalékkal növelte forgalmát tavaly.
A forgalom kétharmadát Németországon kívül termelte ki a csoport, 67,3 milliárd eurót, 9,1 százalékkal magasabbat az előző évinél. Németországban a Lidl és a Kaufland együttes forgalma 30 milliárd euró volt, 5,1 százalékkal magasabb a 2017-esnél.
A csoport már harminc országban tevékenykedik, Európa mellett még az Egyesült Államokban és Ausztráliában. Tavaly a Lidl megjelenésével Szerbiával bővült a csoport működési területe.
Nagy növekedést ért el a csoport az online kiskereskedelmi üzlettel is. A Lidl Digital Németországgal együtt hat országban tevékenykedik és 12 millió ügyféllel rendelkezik.
A Schwarz csoport 7,5 milliárd eurót, az előző évivel közel megegyező összeget fordított eszközberuházásokra tavaly, túlnyomórészt új üzletek létesítésére valamint meglévő üzletek felújítására. A csoport 12 100 Lidl és 1300 Kaufland üzlettel rendelkezik.
Az üzletek száma 2018-ban 400-zal bővült, az alkalmazottak száma 406 ezerről 429 ezerre emelkedett.
A Schwarz csoport az idei évre a tavalyival közel megegyező eredményt vár és beruházásait is hasonló nagyságrendben tervezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.