Ma már természetes az internetes vásárlás a felnőtt lakosság körében. Az idősebb korosztály is egyre többet vásárol online, az ötven év felettieknek már csaknem a harmada havi szinten rendel valamit az internetről. Az internetes vásárlás azonban nem feltétlenül jár internetes fizetéssel – derült ki az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből[1]. A válaszadók 56 százaléka, amikor teheti, inkább az utánvétes fizetést választja – ezen belül 34 százalék a készpénzes utánvétet preferálja. Az utánvétes fizetési módok mellett a legerősebb érv, hogy így nem kell előre kifizetni a megrendelt árut, csak akkor, amikor már biztosan megérkezett. Tehát az utánvét népszerűségének egyik legfőbb oka a kereskedők felé érzett bizalmatlanság. Az utánvétes vásárlók közül azonban egyre többen tartják elfogadhatónak a futárnál történő bankkártyás fizetést, tavalyhoz képest csaknem 20 százalékkal nőtt az arányuk. A válaszadók 22 százaléka, amikor csak teheti, ezt a fizetési módot választja internetes vásárláskor.
A magyarok internetes vásárlási szokásait vizsgáló felmérésünkből azt látjuk, hogy egyre többször részesítik előnyben a készpénzmentes megoldásokat. Akik gyakrabban, rutinszerűen vásárolnak online, magabiztosabbak, szívesebben választják az internetes fizetési módokat, míg azok, akik csak alkalmanként rendelnek az internetről, inkább ragaszkodnak a hagyományos, utánvétes fizetéshez. Örömmel látjuk, hogy az utánvétet választók között is egyre nagyobb a bankkártyával fizetők aránya
– nyilatkozta Takács Domokos, az OTP Bank Bankkapcsolati Főosztályának igazgatója.
Összességében a válaszadók 59 százaléka tart elfogadhatónak valamilyen internetes fizetési módot, míg több mint harmaduk, amikor csak teheti, így fizeti ki online vásárlásait. Az online fizetést preferálók csoportján belül a legszívesebben bankkártyás fizetést választók aránya tavalyhoz képest megduplázódott (26 százalék).
Egyre többen ismerik fel a bankkártyás fizetés előnyeit, amikor interneten vásárolnak, hiszen kényelmes és gyors megoldás. Ráadásul az internetes bankkártyás vásárlások az erős ügyfél-hitelesítés keretében bevezetett kétlépcsős azonosítással még biztonságosabbá válnak. Az OTP Bank ügyfelei novembertől már találkozhatnak internetes bankkártyás vásárláskor az új jóváhagyási folyamattal, viszont 2021. január 1-től már kötelező lesz így azonosítaniuk magukat, amikor európai webshopokból vásárolnak. Ezt az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló irányelve írja elő. A kétlépcsős azonosításhoz ügyfeleinknek mindenképp be kell állítaniuk az internetes biztonsági kód szolgáltatást, érvényes mobiltelefonszámuk megadásával, jövőre csak így tudnak bankkártyájukkal vásárolni az interneten
– hívta fel a figyelmet a fontos változásra Takács Domokos.
Internetes bankkártyás fizetéseik többlépcsős jóváhagyására a bank ügyfeleinek kétféle lehetősége van. Az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazásra regisztrált ügyfelek a mobiltelefonon egy felugró értesítésre kattintva, az applikációba belépve kényelmesen és gyorsan jóváhagyhatják internetes bankkártyás vásárlásaikat. Ehhez az alkalmazást a legújabb verzióra szükséges frissíteni, valamint engedélyezni kell a felugró értesítéseket mobiltelefon beállításaiban. A mobiltelefonos alkalmazásra nem regisztrált ügyfeleknek az SMS-ben érkező internetes biztonsági kódot, továbbá a 3 jegyű TeleKódot kell megadniuk a vásárlás jóváhagyásához. TeleKódja minden kártyabirtokosnak van, ez alapértelmezetten a kártyához tartozó számlaszám utolsó három számjegye. Az alapértelmezett TeleKódot azonban előzetesen meg kell változtatni ahhoz, hogy internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásához használható legyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.