Tetszetős számokkal rukkolt élő a francia Pernod Ricard szeszesital-gyártó a június végével zárt üzleti évéről.
A világpiacon a prémium italok kategóriájában az ír Diageo mögött második helyet elfoglaló társaság a pandémia visszaszorulásának köszönhetően 2,423 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 18,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Saját várakozása 17 százalékos bővülésről szólt, de két hónapja még a 10 százalékkal is megelégedtek volna. Az amerikai legfelsőbb bíróság azonban pár hete jogtalannak ítélte a Pernod Ricard termékeire kivetett exportadót, ennek következtében 163 millió dollárral javult a cég adózás előtti eredménye. A többi között a Mumm pezsgő, a Campari vermut az Absolut vodka és a Martel konyak gyártója különösen a kínai és az amerikai fogyasztás fellendülésének örülhetett, ahogy eddig is e kép piac húzta a franciák szekerét.
A jókedvet fokozza, hogy a menedzsment értékelése szerint a folyó negyedévben is megmaradt a lendület, azzal pedig feltüzelték a befektetőket, hogy bejelentették:
a június végi, rekordszintre gyarapodott, 1,745 milliárd eurós készpénzállományuk lehetőséget ad arra, hogy félmilliárd eurós összeggel részvény-visszavásárlási programot hirdessenek.
A bejelentéseket 3,5 százalékos erősödéssel nyugtázta a részvényárfolyam a párizsi tőzsdén.
A társaság forgalma 9,7 százalékos bővüléssel 8,824 milliárd euróra nőtt, különösen az üzleti évet záró negyedév 56,5 százalékos forgalomnövekedése számít kiugrónak, igaz ez jórészt a tavalyi alacsony bázisra vezethető vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.