A bennfentes információk megosztására tízszer nagyobb az esély hanghívások vagy videócsetek esetében, mint e-mailen vagy egyéb szöveges üzenetben – derült ki egy új kutatásból a Financial Times szerint.
A New York-i Behavox szolgáltatása mesterséges intelligencia segítségével jelzi klienseinek a problémás kommunikációt. A cég 20 pénzügyi vállalat adatai alapján készített kutatása rámutat, hogy mennyire nehéz kiirtani a bennfentes kereskedelmet és tőzsdei manipulációt a gyakorlatból.
Az egyik problematikusnak jelzett beszélgetés során például egy dolgozó arról beszélt, hogy
hogyan lehet pár gondosan megtervezett Twitter üzenettel elérni, hogy az árak kilőjenek.
A társalgás másik tagja mesteri manipulátornak és az élelmiszer boltok Elon Muskjának nevezte partnerét.
A szöveges kommunikáció a múltban sokszor sodorta bajba az iparág szereplőit, így olyan gyöngyszemek kerültek a vizsgálatok során napvilágra, mint
ha nem csalsz nem is próbálkozol.
Azóta a kereskedők már okosabbak lettek, így a problematikus kommunikációt már nem írásban végzik. A Financial Times olyan, névtelen leiratokat látott a beszélgetések kapcsán, amikor a piac egyik résztvevőjét a másik figyelmezteti mire érdemes fogadni, vagy éppen
amikor arról beszélnek egymás között a szereplők, hogy hogyan kerüljék el bizonyos tranzakciók hozzájuk kötését.
Azonban az ilyen üzenetek aránya még mindig alacsony volt, mindössze az összes hívás 0,0024 százaléka a Behavox szerint, szemben a szöveges üzenetek 0,0002 százalékos arányával. Azonban az is nyilvánvaló, hogy ezek a viselkedésminták továbbra is folyamatosan jelen vannak. A cég arról is beszélt, hogy noha
a problematikus üzenetek aránya az elmúlt három év alatt konstans maradt, azok száma radikálisan nőtt, köszönhetően annak, hogy a hívások száma radikálisan nőtt a járvány miatt.
Az iparági adatok szerint 2019 egészéhez képest a hívások száma 2021 első 11 hónapjában 107 százalékkal nőtt, míg a szöveges üzeneteké csak 18 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.