Tőzsdére viszi elektromos meghajtású motorkerékpárokat gyártó leányvállalatát a Harley-Davidson. A 118 éves múltú, legendás vállalat egy mostanában népszerű, ám koránt sem hétköznapi módját választotta a LiveWire parkettre vitelének, az 1,77 milliárd dollár értékű tranzakcióra ugyanis egy speciális célú akvizíciós társasággal (SPAC) való egyesüléssel kerül sor.
A szóban forgó biankó cég, az AEA-Bridges Impact Corp a felvásárlást 400 millió dollár saját készpénzből finanszírozza, amit a Harley-Davidson és a KYMCO tajvani motorkerékpár-gyártó további 100 millió dollárral egészít ki.
Az irányítói jogok a 74 százalékos tulajdonrésszel együtt az anyacégnél maradnak, míg a fordított felvásárlást végrehajtó AEA-Bridges.hez a részvénycsomag 17 százaléka kerül. A zökkenőmentes átmenet biztosítása érdekében az üzlet zárását követő két évben az anyacég vezérigazgatója, Jochen Zeitz a LiveWire elnöki posztját is betölti majd.
A LiveWire papírjai a tervek szerint a New York-i Értéktőzsdén lesznek elérhetőek, LVW azonosító alatt.
A nagy horderejű hírre jól reagált a piac, a Harley-Davidson részvényei 15 százalékos pluszban indították a hétfői kereskedést, míg az AEA-Bridges papírjai négy százalékkal drágultak a nyitáskor.
Az éghajlatváltozással kapcsolatos fogyasztói tudatosság erősödésével a járműgyártók is igyekeznek lépést tartani, egyre inkább a környezetbarát, elektromos meghajtású járművek felé fordulva. Az elektromos járműgyártók piaci értékeltsége ezzel párhuzamosan folyamatosan növekszik, ahogy az alapkezelők egyre hangsúlyosabban érvényesítik a fenntarthatósági, ESG-szempontokat befektetéseikben.
Jól példázza ezt az Amazon által is támogatott Rivian példája, amely a múlt hónapban levezényelt elsődleges részvénykibocsátása után villámgyorsan átlépte a 100 milliárd dolláros piaci kapitalizációt, lekörözve az iparág olyan régi motorosait, mint a Ford és a General Motors.
A Harley idén dobta piacra első, LiveWire márkanév alatt futó, 22 ezer dollárért kínált elektromos motorkerékpárját, amivel kifejezetten a fiatalabb, környezettudatos fogyasztókat célozza, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy frissítse öregedő fogyasztóbázisát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.