A piacon régóta folyamatosan téma a magyar logisztikai cég nemzetközi terjeszkedése. A társaság menedzsmentje lassan csepegtette az információkat a nemzetközi piacra lépésről. Ami korábban kiderült, hogy a terjeszkedést a nagy növekedés előtt álló környező országokban képzelik el, ottani cégek felvásárlásával, elsősorban már meglévő partnereik külföldön való kiszolgálására.
A logisztikai kultúra a környező országokban hasonló a hazaihoz, Szlovákiában szinte teljes az egyezőség. Szerbiában, Horvátországban ugyan vannak modern, jól működő szolgáltatók, a piac potenciálisan azonban nagy növekedéssel kecsegtet, és a csehországi lehetőségeket is figyelik a cégnél – mondta a VG Podcastnak a Waberer’s Nyrt. vezérigazgatója.
A terjeszkedéssel kapcsolatos új konkrétum, hogy február első két hetében Horvátországban, és Szerbiában már konkrét cégekkel tárgyal majd a Waberer’s menedzsmentje a felvásárlásról – hangsúlyozta Barna Zsolt. A külföldi jelenlét súlyát jól mutatja, hogy 2025-re az elfogadott stratégiában 80-100 millió eurós árbevétellel számolnak, míg a csoport bevételeit 800 millió euróra teszik.
Idehaza – habár sok jól működő közepes méretű szereplő van a piacon – nem feltétlenül tervez felvásárlást a Waberer’s, inkább partneri szerződésekkel képzelik el a növekedést, és csak kiemelt esetben történhet akvizíció.
Az ellátási láncok hektikusságát jól mutatja, hogy idén részben elmaradtak a karácsonyi leállások a cégnél, a két ünnep között a flotta 15-20 százaléka üzemben volt, ami sohasem látott arány. Persze a költségek is emelkedtek, elég az AdBlue adalékanyag átárazódására gondolni – hangsúlyozta a logisztikai társaság vezérigazgatója. Barna Zsolt úgy véli, az év során jelentkező ellátási hiányok miatt fennálló kieséseket akarták pótolni megrendelőik, ugyanis a partnereik szinte mindegyike nagyobb szállítási igényt jelzett az év végén, mint amire előzetesen számítani lehetett. Összességében tehát a piac jóval hektikusabb lett, a szezonok eltolódtak, ugyanis az év vége mellett a november is nagyobb forgalmat hozott a megszokottnál, viszont a nyár vége, és az október csendesebb volt.
Közvetlen kapcsolatba került a fogyasztókkal a Waberer’s, miután elindította házhoz szállítási szolgáltatását. Barna Zsolt szerint céljuk, hogy egészen a gyártósortól a végső felhasználókig a Waberer’s logisztikai láncát vegyék igénybe megrendelőik. A házhosszállítási piac évi 2 százalékkal növekszik, és a vezérigazgató arra számít, hogy ezen a területen is jelentős átalakulás, konszolidáció várható az elkövetkező időszakban.
Fontos célkitűzés az is, hogy a mostani 16 százalékról 50 százalék fölé tervezik növelni a valamilyen szempontból speciális szállítási igényű áruk részarányát az összes transzporton belül, ami nagyobb profittermelést tesz lehetővé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.