A Wall Street-i csata óta már senkinek sem jut eszébe az alapkezelők „okos pénzét” szembeállítani a kisbefektetők „buta bankóival”. Olyannyira nem, a hedge fundok leszálltak a magas lóról, s immár a közösségi média bejegyzéseket kutatják, azt fürkészve, vajon mit lépnek a közeljövőben a redditorok.
A Bloomberg felmérése szerint a fedezeti alapok 85 százaléka és az eszközkezelők 42 százaléka követi napi szinten a kiskereskedők üzenőfalakait. Sőt, a JPMorgan Chase tavaly szeptemberben új adatterméket vezetett be, mely információkat közöl arról, hogy az egyes befektetők milyen értékpapírokat vásárolnak és értékesítenek, valamint mely ágazatokról és részvényekről beszélnek a közösségi médiában. Jelenleg is félszáz kiemelt ügyfél teszteli a bankház innovatív termékét.
Miután az amerikai kisbefektetők az elmúlt évtized nagy részében tartózkodtak az aktív „tőzsdézéstől”, 2020-ban több mint 10 millió egyéni befektető nyitott új brókerszámlát és a JMP Securities becslése szerint tavaly gyorsult a folyamat, s további 15 millió amerikai regisztrálhatott. Míg a JPMorgan becslése szerint az egyéni befektetők az elmúlt 18 hónapban sokszor a napi kereskedési tevékenység több mint egyharmadát adták, a csúcsnapokon pedig a kereskedett részvények közel 40 százaléka ment át a kezükön.
Bár az elemzők most arra számítanak, hogy az idén rázósabbá váló részvénypiac kirostálja a kisbefektetőket. A hedge fundok fokozott figyelme mégis arra utal, hogy nem bíznak igazán ebben a prognózisban. És nem szeretnének újra olyan fájó veszteségeket elszenvedni, mint a tavalyi GameStop őrület idején, amikor közösségi oldalakon együttműködő kicsik az egekbe hájpoltak fundamentálisan értéktelen részvényeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.