BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Évi 40 millió euróval hódítaná meg a francia piacot a Netflix

A streamingszolgáltató jelentős összeggel finanszírozza francia és európai filmek gyártását.

A Netflix hároméves megállapodást írt alá, amelyben vállalja, hogy évi minimum 40 millió euróval (14,3 milliárd forinttal) finanszírozza francia és európai filmek gyártását, amelyeket a francia mozikban is forgalmaznak.

A Netflix streamingszolgáltató korábban a francia műsorszolgáltatási hatósággal kötött megállapodást arról, hogy franciaországi éves bevételeinek 20 százalékát francia sorozatok és filmek készítésére fordítja a francia audiovizuális médiaszolgáltatások szabályozásának megfelelően.

A kedden aláírt szerződés szerint a Netflix a Franciaországban elért éves bevételének 4 százalékát francia és európai filmek finanszírozására fordítja, és legalább 30 millió eurót (10,7 milliárd forintot) fektet be francia nyelvű filmekbe.

Az elkészülő filmeket először a francia mozikban forgalmazzák, majd 15 hónappal később kerülnek be a Netflix kínálatába.

A megállapodás sokszínűségi záradékában azt is leszögezték, hogy a Netflix által biztosított 40 millió eurónak legalább 17 százalékát a négymillió eurónál (1,4 milliárd forintnál) kisebb költségvetésű francia nyelvű filmek finanszírozására kell fordítani.

Mindeddig a Netflix az egyetlen streamingszolgáltató, amely ilyen megállapodást kötött a francia filmes szervezetekkel, és az európai országok közül egyelőre Franciaország az egyetlen, amely egy streamingszolgáltatóval ilyen egyezményt írt alá.

A Netflixnek korábban 36 hónapot kellett várnia, hogy a francia mozikban forgalmazott filmeket felvehesse kínálatába. A szolgáltató szeretné a mostani megállapodásban szereplő 15 hónapos időt még jobban lerövidíteni a következő három évben.

A szigorú helyi szabályozás miatt a Netflix filmjei nem szerepelhettek a cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában, mert a fesztivál megkövetelte a versenyfilmek franciaországi mozikban való forgalmazását is.

A magyar felhasználók harmada netflixezik

A streamingszolgáltatók közül a Netflix bizonyult a legnépszerűbbnek, a magyar felhasználóknak több mint a harmada használja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.