A vártnál jobban sikerült első negyedév ellenére James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója "viharfelhőket" is lát a horizonton, ám a menedzsment mégis megerősítette éves eredményvárakozását. Pedig az egyre növekvő inflációs nyomás és az oroszországi kivonulás is fékezi az üdítőital-gyártó óriás növekedését.
Visszakanyarodva az első negyedévhez, a Coca-Cola egy részvényre jutó nettó nyeresége az előző év azonos időszakában elért 52 centről 64 centre nőtt, 6 centtel meghaladva az elemzői konszenzust, míg a cég bevételei 16 százalékkal 10,5 milliárd dollárra emelkedtek, vígan túlszárnyalva a Wall Street által becsült 9,8 milliárd dollárt. Még dinamikusabb, 18 százalékos volt az úgynevezett organikus bevételbővülés, amely kiszűri az akvizíciók és a szervezeti változások hatását.
A nyereség növekedésén belül mintegy 7 százalékot hozott a cég árazási politikájának változása, például az italok kisebb palackokba töltése. A vállalat most bejelentette, hogy az áremelkedések miatt tovább bővíti egyadagos, "megfizethető" árú kínálatát. Quincey szerint ugyanis a fogyasztók nem fogják „az inflációt a végtelenségig lenyelni”.
A vállalat 10 százalék feletti volumennövekedést ért el mind az élelmiszerek, gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italok üzletágában, mind a hidratálás-, sport-, kávé- és teaszegmensben. A vállalat szénsavas üdítőital-divíziójában az értékesítés mennyisége 7 százalékkal bővült, amit a névadó üdítőital és annak cukormentes változata iránti kereslet hajtott.
A menedzsment előrejelzése szerint idén az oroszországi hátraarc az értékesítést mennyiségben 1 százalékkal, a bevételt és az üzemi eredményt 1-2 százalékkal, míg a nettó profitot részvényenként 4 centtel csökkentheti.
Mindennek dacára a cégvezetés idén továbbra is 7-8 százalékos bevételgyarapodásra és 5-6 százalékos EPS-növekedésre számít. A második negyedévben ugyanakkor az erős dollár várhatóan 4 százalékot farag a forgalmából. A hírekre a Coca-Cola részvényei nagyjából 1,8 százalékkal, 64,4 dollárra drágultak a tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.