A tavalyi csaknem két és félszeresére, 4,26 milliárd dollárra ugrott a PepsiCo profitja az idei első negyedévben. Az amerikai üdítőipari és snackgyártó óriásnak sikerült áremeléssel kompenzálnia az infláció miatt megugró gyártási költségeket, a fogyasztók ugyanis a drágulás ellenére is kitartottak kedvelt rágcsálnivalóik és italaik mellett.
A társaság ezzel felülmúlta a piaci várakozásokat, az 1,29 dolláros egy részvényre jutó tisztított nyereség (EPS) hat centtel lett magasabb a FactSet elemzői konszenzusánál.
A nyereség azzal együtt ugrott meg, hogy a vállalat oroszországi eszközein 193 millió dolláros értékvesztést volt kénytelen elkönyvelni a háború miatt.
A társaság árbevétele eközben bő kilenc százalékkal 16,2 milliárd dollárra bővült, 660 millió dollárral megfejelve az elemzői becsléseket.
A vállalat az egész évre vonatkozóan továbbra is nyolc százalékos EPS-növekedéssel számol, a forgalombővülés üteme azonban az eddig várt hat százalék helyett nyolc százalék lehet az erős első háromhavi adatok tükrében.
A befektetők idén 7,5 milliárd dollár értékű részvényesi juttatásra számíthatnak, melynek nagyobb résztét osztalékként tervezi kifizetni a PepsiCo, egy 1,5 milliárd dollár összértékű sajátrészvény-vásárlással kiegészítve.
A piac kedvezően fogadta a jelentést, a PepsiCo árfolyama kora délután egy százalékot emelkedett az amerikai tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben.
Alapvetően erősen kezdte az évet a tegnap jelentő rivális Coca-Cola is. Igaz, a vártnál jobban sikerült első negyedév ellenére James Quincey vezérigazgató "viharfelhőket" is lát a horizonton, ám a menedzsment mégis megerősítette éves eredményvárakozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.