Kétmilliárd dollárnyi befektetést gyűjtött az Epic Games a Sonytól és a Lego jogait birtokló befektetői körtől, akik a metaverzum koncepció térnyerése miatt nagy fantáziát látnak a virtuális platformokat fejlesztésében is élen járó amerikai játékszoftver-gyártóban.
A japán szórakoztatóipari óriás egymilliárd dollárt invesztál a leginkább a nagy sikerű Fortnite videojátékáról ismert játékfejlesztő vállalatba, és ugyanennyivel száll be a Lego márkát birtokló, családi kézben lévő svéd befektetési vállalat, a KIRKBI is. A szokásos zárási feltételekhez kötött üzlet 31,5 milliárd dollárra értékeli az Epic Gamest.
A hétfői bejelentés nem előzmény nélküli. A Lego és az Epic ugyanis még múlt héten lépett partnerségre, melynek keretében egy gyerekeknek szóló, „családbarát metaverzum” fejlesztését tervezik. A dán építőjáték gyártónak már van egy sikeres videojáték sorozata olyan népszerű és jól jövedelmező franchise-okkal, mint a Disney Star Wars sorozata, vagy a Warnerhoz tartozó Batman. Az Epic zászlóshajójának számító Fortnite pedig egy battle royale típusú lövöldözős túlélőjáték, ahol a játékosok közötti kooperációra is lehetőség nyílik, és maguk is alakíthatják a hatalmas bejárható online játékteret.
A virtuális világok hálózataként felfogható metaverzum körüli felhajtás villámgyorsan gyűrűzött be a vállalati szektorba. Elég csak Mark Zuckerbergre gondolni, aki olyan nagy jövőt jósol az újításnak, hogy a közelmúltban a Facebook anyacégét is Metára keresztelte át, de számos világcég, köztük a Nike, a a Samsung vagy a JPMorgan is kísérleteznek a technológiával.
„Befektetéseink egy részét olyan trendekre összpontosítjuk, amelyekről úgy gondoljuk, hogy hatással lesznek arra a jövőbeli világra, amelyben gyermekeink és mi is élni fogunk” – mondta el Sören Thorup Sörensen, a KIRKBI vezérigazgatója.
Az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney pedig azt emelte ki, hogy a friss tőkeinjekció segít felgyorsítani a metaverzum kiépítésére irányuló céljaik teljesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.