A vártnál erősebb negyedéves eredménybővülésről adott számot a Levi Strauss. A farmerjairól híres ruhaipari vállalat profitálni tudott az amerikaiak lazább öltözködési szokásaiból.
„A farmer ma már sokkal elfogadottabb az irodákban” – érzékeltette a változó trendeket Chip Berg vezérigazgató a CNBC-nek adott korábbi interjúban.
A társaság 15 százalékkal 1,47 milliárd dollárra ugró árbevételt, és a tavalyitól 23 százalékkal elmaradó, 50 milliós nyereséget jelentett a május végén lezárt három hónapban. A 23 centes egy részvényre jutó tisztított eredmény (EPS) ugyanakkor 6 centtel jobb lett az egy évvel korábbinál. A Wall Street ennél valamivel szerényebb teljesítményre számított, 1,43 milliárdos forgalom mellett 23 centes EPS-t prognosztizálva.
A magasabb bevételek elérésében a közvetlen és a nagykereskedelmi értékesítés megugrása egyaránt szerepet játszott, emellett az online eladások is kedvezően alakultak. Utóbbiak globálisan 3 százalékkal emelkedetek, és már a negyedéves bevételek ötödét adták. Különösen az amerikai kontinensen és Ázsiában ment jól a szekér, ahol 17, illetve 16 százalékkal ugrottak meg az eladások, miközben Európában mindössze 3 százalékos volt a bővülés.
A vártnál jobb tényszámok tükrében a San Franciscó-i székhelyű társaság megemelte a negyedév után fizetendő osztalék mértékét is, a befektetők az eddigi 10 helyett 12 centes kifizetésre számíthatnak részvényenként.
A vállalat emellett megerősítette egész évre vonatkozó eredménycéljait is, amely 11-13 százalék közötti forgalombővülést, valamint 1,5-1,56 dolláros EPS-t vetít előre.
A papírok közel öt százalékot emelkedtek a csütörtöki piaczárás utáni elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.