Először csökkentek az Alibaba bevételei, hacsak egy hajszállal is, a cég 2014-es tőzsdei bevezetése óta – derül ki a vállalat csütörtökön közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből.
Megtették tehát a hatásukat a pandémia fellángolása miatt elrendelt kínai lezárások, valamint Peking ismételt fellépései a tech szektor ellen.
Az Alibaba teljesítménye mégis jobb volt a vártnál, a befektetők félelmeiről nem is beszélve,
ezért a társaság amerikai részvényei (ADS) a tőzsdenyitás előtti online kereskedésben több mint 5 százalékkal, száz dollár fölé lőttek ki.
A kínai e-kereskedelem óriása ugyanis 205,6 milliárd jüan (30,4 milliárd dollár) bevételre tett szert, ami ugyan valóban 0,09 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához mérten, ám minimálisan meghaladta a 204 milliárd jüanos elemzői konszenzust.
A legfontosabb üzletágak közül az úgynevezett ügyfélkezelési bevételek – amelyekre az Alibaba a cégektől ajánlataik online felületen történő elhelyezéséért, valamint a promóciókért cserében tesz szert – 10 százalékkal, 80,4 milliárd jüanra estek, viszont a felhőszolgálatásokért 10 százalékkal nagyobb összeget számlázott a kínai gigász.
A viszonylag lassú áprilist és májust követően, júniusban a fellendülés jeleit láttuk minden üzletágunkban. A közeljövő kihívásai ellenére a Taobao és a Tmall online kereskedelmi platform továbbra is magas fogyasztói aktivitást mutat, különösen a nagyobb vásárlóerővel rendelkező fogyasztók körében
– közölte az Alibaba.
A viszonylag lassú április és május a kínai lezárásokkal magyarázható, amelyek nagyságrendjét jelzi, hogy a Nomura szerint például
áprilisban 45 – a kínai GDP 40 százalékát előállító – városban voltak részleges vagy teljes körű zárlatok.
A vállalat nettó nyeresége azonban csaknem a felére, 22,7 milliárd jüanra (3,4 milliárd dollár) zuhant, ebből 11,73 jüan (1,74 dollár) jut egy ADS-re, a Refinitiv konszenzusában becsült 10,39 jüannal szemben.
Az Alibaba eredményeinek javítása érdekében egyrészt költségcsökkentési intézkedéseket vezet be, másfelől egyre nagyobb energiát fordít külföldi leányvállalatai erősítésére, amelyek közül a legfontosabbak a délkelet-ázsiai Lazada, a török Trendyol és a dél-ázsiai Daraz. A Lazada számára például hosszú távú célként bruttó áruértéke – ami nem más, mint a cég platformjain lebonyolított tranzakciók összege – megötszörözését, vagyis százmilliárd dollárra növelését tűzték ki célul.
Kínai befektetők milliói zsákolhatják hamarosan az Alibaba részvényeitA hongkongi elsődleges jegyzéssel megnyílik az út a sencseni parkett felé is. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.