Egyre gyengébb kondícióban van az amerikai Peloton Interactive, amely a pandémia idején valósággal szárnyalt, köszönhetően az otthoni edzéshez, testépítéshez szükséges eszközök és szolgáltatások meglendülő forgalmának.
A minőségi szobakerékpárokat, futópadokat és számos egyéb kínzóeszközt gyártó vállalat találkozott a valósággal, termékeire a kereslet a konditermek újranyitásával és a szabadtéri testedzés lehetőségének visszatérésével erősen megcsappant, amire most megszorító intézkedéssekkel reagálnak.
A cégvezetés bejelentése szerint
nyolcszáz álláshelyet számolnak fel, jelentősen csökkentik kiskereskedelmi jelenlétüket legfontosabb piacukon,
Észak-Amerikában, valamint a száguldó inflációra reagálva megemelik termékeik árát. A legfontosabb cél a költségek csökkentése és a készpénzforgalom növelése Barry McCarthy, a Peloton vezérigazgatójának útmutatása szerint.
A gyártó és a fogyasztó közötti logisztikai lánc megrövidítésével a cég számításai szerint a szállítási költségeik akár 50 százalékát is megspórolhatják. Az átárazásokkal is jelentős bevételtöbblethez tudnak jutni, ha a szabadidősport kedvelői ragaszkodnak a termékeikhez.
A Pelotonnál nem szívbajosak: a Bike+ szobakerékpárjuk árát 500 dollárral emelik meg, s innentől 2495 dollárt kell leszurkolni a készülékért.
A futópadjukért 800 dollárral kérnek többet,
az új ár 3495 dollár lesz az Egyesült Államokban. Érdekesség, hogy néhány hónappal ezelőtt még árcsökkentésekkel próbálták a keresletet ösztönözni – vajmi kevés sikerrel.
A Spotify és a Netflix streamszolgáltatónál üzemeltetési-pénzügyi téren nevet szerzett Barry McCarthy szerint a visszakozás helyes és időszerű lépés volt a növekedési pályához visszavezető úton. Így látják ezt a Wall Streeten is, a Peloton Interactive árfolyama a költségcsökkentő lépések hírére 11 százalékkal ugrott meg a pénteki New York-i tőzsdei kereskedésben.
A fitneszcég részvényeit 2019 szeptemberében 24,60 dolláron vezették tőzsdére, a pandémiás csúcson 150 dollár közelében jegyezték, míg pénteken 13,53 dolláron zárt.
A Peloton idei vesszőfutása februárban kulminált, akkor a 14 ezer főt foglalkoztató társaságtól közel háromezret küldtek el, de „gondoskodtak” róluk, az elbocsátottakat éves fitneszbérlettel is ellátták. Ezek a megszorítások legalább évi 800 millió dolláros megtakarítást hoztak-hoznak a cég számára. A Peloton emellett a 400 millió dollárt érő ohiói gyártóbázisát is áruba bocsátotta.
Eközben a továbblépéshez gőzerővel folyt az új befektetők felkutatása. A tervek 15-20 százalékos részvénycsomag értékesítéséről szóltak, de a herceg – magántőke-társaságok vagy szakmai befektetők képében – csak nem akart belovagolni. Pedig
Jeff Bezos, a világ akkori leggazdagabb embere, az Amazon alapító-vezérigazgatója is a célkeresztben volt,
de végül visszalépett az üzlettől. Csak az Amazon-pletyka 26 százalékos árfolyamdurranást váltott ki a Pelotonnál, amelyet aztán ehhez fogható esés követett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.