Az Apple rendszeresen módosítja az árait a különböző régiókban, például tavaly az eurózóna országaiban csökkentette azokat: az alkalmazások többsége 1,09 euróról 99 eurócentre mérséklődött, ez emelkedik októbertől, amikortól világszerte emeli az alkalmazások és az alkalmazásokon belüli tranzakciók árát az App Store-ban – írja a Nikkei Asia.
Az új árak október 5-én életbe lépnek, azonban az automatikusan megújuló előfizetéseket egyelőre nem érinti a változás. Az appok többségégért így 1,19 eurót kell majd fizetni.
Az áremelkedés az euróövezet országait érinti, valamint Svédországot és Lengyelországot. Ázsiában Japánt, Malajziát, Pakisztánt, Dél-Koreát és Vietnamot, Dél-Amerikában pedig Chilét. Az Apple legnagyobb és legfontosabb piacai – Kína, India, az Egyesült Államok és Kanada – megúszták a drágulást.
A lépés hátterében az áll, hogy az infláció, a kamatlábak és az energiaárak emelkedése meggyengítette a legtöbb valutát, például a jent és az eurót. Az utóbbi az idén két évtizedes mélypontra esett a dollárral szemben.
Az Apple dinamikusan fejleszti szolgáltatási üzletágát, hogy csökkentse függőségét az okostelefon-eladásoktól. Az almás vállalat különböző szolgáltatásaira (Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade, iCloud, Apple Fitness) globálisan mintegy 860 millióan fizettek elő, amibe beletartoznak azok is, akik az App Store-on keresztül előfizetnek egy alkalmazásra.
Az ezekből származó bevételek profittartalma 70 százalék feletti, és a szolgáltatásokból származó összegek továbbra is dinamikusan bővülnek.
Ennek hátterében az áll, hogy nemcsak az új, hanem a használt és a régi készülékek tulajdonosai is fizetnek a szolgáltatásokért, illetve vásárolnak alkalmazásokat. Az ezekből származó bevételek jelenleg negyedévente 20 milliárd dollár körül mozognak.
Nemcsak az alkalmazások ára nő: ahogy arról portálunk beszámolt, az iPhone 14 az erős dollár miatt a több országban – köztük Magyarországon is – sokkal drágább lesz, mint elődje. Az áremelkedést csak az Apple legnagyobb és legfontosabb piacai – az Egyesült Államok, Kína, India és Kanada – úszták meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.