A Ford hétfőn bejelentette, hogy a harmadik negyedévben egymilliárd dolláros többletköltségre számít, jórészt annak köszönhetően, hogy az alkatrészhiány késlelteti 40-50 ezer jármű kiszállítását a kereskedőkhöz, ráadásul ezek többsége nagyobb profitmarzsú teherautó és felsőbb kategóriás személyautó. Arra számítanak, hogy csak a negyedik negyedévben tudják leszállítani ezeket a járműveket, ráadásul az alkatrészeket drágábban adják a beszállítók, ami jócskán megnöveli a költségeket.
Ami az eredményt illeti: az EBIT, vagyis a kamatfizetés és adózás előtti éves eredmény 11,5 és 12,5 milliárd dollár között alakul várhatóan, a harmadik negyedéves becsült EBIT-adat pedig az 1,4–1,7 milliárd dolláros sávban lesz. A harmadik negyedéves eredmény közlésekor további részletes tájékoztatást is ad majd a cég az éves eredmény várható alakulásáról. A részvény ára a piaczárás utáni kiterjesztett kereskedésben 5 százalékos esést mutatott.
Az autógyártók többsége alkatrészellátási problémákkal küzd azóta, hogy sok beszállító mérsékelte vagy felfüggesztette a termelést a járvány kezdetén, 2020 márciusában. A kereslet viszont hamarabb helyreállt, mint ahogy a gyártás felpörgött volna, különösen a félvezetők iránt.
A Ford legnagyobb konkurense, a General Motors is hasonló problémákról számolt be korábban. Július elején ők is figyelmeztették a befektetőket, hogy az ellátási gondok nyomot hagynak a második negyedéves eredményen, miután 95 ezer jármű állt úgy, hogy csak néhány alkatrész hiányzott belőle, és emiatt nem tudták őket kiszállítani a kereskedőkhöz. Akkor arra számítottak, hogy az idei év során minden legyártott járművet ki tudnak szállítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.