A piac most csodálkozik rá az Adobe által 20 milliárd dollárért felvásárlásra kerülő rivális cég, a tervezőszoftvereket gyártó Figma alapítójára. A The Wall Street Journal szerint
négy évvel ezelőtt Dylan Field még egy hálószobás lakásban élt San Francisco latin gyökerű és hipszterhangulatú Mission District negyedében.
És munkába menet egydolláros kávét vásárolt. Egy interjúban, néhány órával az üzlet bejelentése után, Dylan Field azt mondta, hogy még nem tudta feldolgozni az életében bekövetkezett fordulatot.
Field eredetileg a Berkeley Egyetemre jelentkezett, de elutasították, így kerül a Brown Egyetemre.
A felsőoktatásból a 100 ezer dolláros Thiel-ösztöndíj miatt maradt ki.
A pénzt ugyanis azzal a feltétellel bocsátották a rendelkezésére, ha a pályázatában felvázolt vállalkozása megvalósítása érdekében felhagy a tanulmányaival. A drónüzlet nem jött be, de korábbi Brown Egyetemi diáktársával – Evan Wallace szintén számítástechnikát tanult – 2016-ban megalapították a Figmát. A cég felfutása a Szilícium-völgy mércéjével mérve is gyors volt. 2018 elején még 115 millió dollárra értékelték a vállalatot. Míg tavaly már 10 milliárd dollárra. Az Adobe ajánlata ennek a duplája. Az Adobe-részvényesek nincsenek annyira elragadtatva, a részvény árfolyama két nap alatt több mint 20 százalékot zuhant.
A Figma egy grafikai szerkesztőplatform, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy közösen tervezzenek projekteket. Más szoftverszolgáltatókhoz hasonlóan nagyon gyorsan növekedett a világjárvány idején. Az ügyfelek közé tartozott az Uber Technologies és a ma Block néven ismert Square.
A Figma előnye, hogy böngészőalapú eszközei egyszerre működnek különböző platformokon,
szemben a versengő termékekkel, amelyek csak asztali számítógépen vagy alkalmazásban működnek.
A társalapító Evan Wallace tavaly elhagyta a Figmát, állítólag kiégett. Újságírók megkeresték, de nem nyilatkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.