BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem ok nélkül volt olcsó a mémmé vált bútorboltrészvény

Jelentett a Bed Bath & Beyond, az egyik olyan gondokkal küzdő vállalat, amelynek részvényét nem ok nélkül shortolták, a hangadók által irányított kisbefektetői tömeg azonban felverte az árat, hogy a shortosok kiszorításából profitáljon.

Közzétette második negyedéves eredményét a konyhai, lakberendezési termékek és barkácseszközök kiskereskedelmével foglalkozó Bed Bath & Beyond (BB&B), amely tőzsdei cégként önmagában nem lenne túl izgalmas, ha nem érintette volna az amerikai piacon a nagy tőzsdei emelkedés időszakában elterjedt érdekes folyamat, vagy inkább spekulációs módszer. 

San,Francisco,,Ca,May,19,,2019:,Bed,Bath,Beyond,Coupon, San Francisco, CA May 19, 2019: Bed bath beyond coupon discount flyer hanging outside of residential mailbox San Francisco, CA May 19, 2019: Bed bath beyond coupon discount flyer hanging outside of residential mailbox
Fotó: Shutterstock

Ennek lényege, hogy a befektetők keresni kezdték, hogy melyik nem túl nagy kapitalizációjú részvényben van viszonylag jelentős short állomány, akkora, hogy ha a kisbefektetők százezrei vagy akár milliói venni kezdik a részvényt, és elég magasra felhajtják az árat, akkor a shortosok zárásra kényszerülnek, és eközben az élelmesek drágán eladhatják papírjaikat. 

A tömeg egésze persze nem nyerhet, hisz a shortok zárása után a legtöbb ilyen részvény, amelyeket leginkább mémrészvényeknek neveztek, újra elértéktelenedik. A shortosok tehát racionálisan nyitottak pozíciót, mégis ráfáztak, ez azonban törvényszerű kockázata a shortolásnak. Az úgynevezett 

short-squeeze, vagyis az ár rövid távú felhajtásával a shortosok kiszorítása olyan régi, mint maga a Wall Street, csak most az okostelefonról működtetett kereskedési applikációk lehetővé teszik, hogy ebbe akár millióan is bekapcsolódjanak,

főleg, ha van egy-két hangadó, aki a megfelelő kommunikációs csatornán (csetszoba, közösségi média) megadja a jelt a tömegnek.

Idén, amikor a részvénypiac már eső trendben volt, logikusan ezek az ügyletek is nehezebben mentek már, azonban a BB&B esetében mégis megpróbálkoztak vele augusztusban. A hónap elején mindössze 5 dolláron álló árfolyamot a hónap közepére sikerült 25-ig felhúzni, mostanra az ár visszaesett 6,50 dollárra. A cég most megjelent eredménye alátámasztja az alacsony árat, komoly intézkedéseket kell tennie ahhoz a vállalatnak, hogy egyáltalán életben maradjon. 

A Bed Bath & Beyond árfolyama
 

A cég árbevétele 28 százalékkal zuhant a legutóbbi negyedévben, így 1,44 milliárd dollár lett, szemben az 1,47 milliárdos várakozásokkal. A nettó veszteség 73 millióról 366 millió dollárra nőtt, az egy részvényre jutó veszteség 3,22 dollár lett, miközben 1,85 dollárt vártak. 

A cég már augusztusban bejelentette, hogy megkezdi az átalakítást, amelynek eredményeként visszatérhetne a nyereséges működéshez, a vezérigazgató elmondta, hogy ez a mostani számokban nem látszik még, az elmúlt hetekben azonban már javultak az adatok, amit persze a befektetők csak a következő negyedéves eredmény publikálásakor fognak látni, akkor derül ki, valóban van-e előrehaladás.

A részvény árfolyama a mai kereskedésben félszázalékos mínuszt mutat, a cég teljes tőzsdei kapitalizációja ezen a szinten nagyjából 500 millió dollár, ami érthetővé teszi, hogyan tudták a befektetői tömegek augusztusban felhajtani az árat. Többször azonban ez már vélhetően nem játszható el, ráadásul ekkora részvényár és cégérték mellett talán már nem is akadnak, akik short pozíciót nyitnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.