Az amerikai e-kereskedelmi és technológiai óriás a karbonsemlegesség elérésének felgyorsítása érdekben teljes járműparkját korszerűsíti, a nagykereskedelmi tevékenységek bonyolító kamionparktól egészen a házhoz szállítást végző kisteherautókig.
Ezzel párhuzamosan európai logisztikai bázisainak energiaellátását is korszerűsíti saját klímavédelmi céljainak megfelelően, továbbá a járművek töltéséhez is kiépíti a megfelelő infrastruktúrát.
Erre szükség is lesz, hiszen
a jelenlegi háromezer teherautóból álló flotta 2025-re tízezer fölé bővül.
Benne mintegy 1500 közepes nagyságú kamionnal, amelyek a kikötőkből, vasútállomásokról, repülőterekről viszik az Amazon raktárbázisaihoz a csomagokat. Ahonnan a házhoz szállítást minden bizonnyal a Riviantól rendelt elektromos furgonok végzik majd.
A Rivianokból az Amazon százezer darabot rendelt,
ezeket elvileg 2030-ig kellene megkapnia az e-kereskedelmi társaságnak, amely egyébként maga is részvényes a Rivianban. Azt nem árulta el az Amazon, hogy a villanyautók jelenleg mekkora arányt képviselnek a teljes flottájában, amellyel egyébként tavaly 100 millió csomagot kézbesítettek Európán belül.
Az Amazon emellett megduplázza, azaz legalább
negyvenre növeli azon városok számát, amelyekben mikromobilitási szolgáltatása elérhető lesz.
Ezekből a központokból a kiszállítás részben alternatív módszerekkel történik, dolgoznak itt elektromos kerékpárokkal, illetve gyalog a csomagokat kézbesítő futárok is, a lényeg a klímavédelmen és a fenntarthatóságon van.
Az Amazon 2040-re tűzte ki a klímasemlegesség elérését. A cég egyébként nincs egyedül ezzel, a mielőbbi zöld átállást legnagyobb riválisai közül a Federal Express (FedEx) és a United Parcel Service (UPS) is zászlajára tűzte.
Az elektromos furgonok kínálata ehhez gyorsan bővül, a hagyományos autógyártók közül a General Motors és a Ford igyekszik a legjobban, hozzájuk olyan startupok csatlakoznak, mint a Canoo, a Lordstown és az Arrival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.