A múlt heti tőzsdei bevezetési ár alá zuhant a Porsche AG részvényárfolyama hétfőn, ez alapján egyelőre nem bizonyult bomba üzletnek a német autógyártó vállalat elsődleges részvénykibocsátása (IPO).
A Volkswagenről leválasztott és tőzsdére küldött vállalat papírjait hétfő délután négy órakor 1,3 százalékos mínuszban, 81,4 eurón jegyezték – napközben ennél nagyobb, 1,8 százalékos mínuszban is járt a papír –, ezzel a 82,5 eurós kibocsátási ár alá bukott a kurzus.
Bár a sportautógyártó részvényárfolyama csökkent, a piacokon az elmúlt három napban tapasztalt sokkal nagyobb esésekhez képest így is jól állnak – mondta a Reutersnek egy az IPO-ban segédkező bankár. Egy másik érintett bróker a kockázatvállalási hajlandóság csökkenésével magyarázta a hétfői árfolyamesést.
Szó mi szó, a legnagyobb nyugat-európai részvényeket tartalmazó Stoxx 600 autóipari alindexe csütörtök óta mintegy 6 százalékkal esett, a Porsche anyacége, a Volkswagen kurzusa pedig 10 százalékos bukást szenvedett el ez idő alatt.
Az első két kereskedési napon – múlt csütörtökön és pénteken – egyaránt a 82,5 eurós bevezetési áron zárt a Porsche kurzusa, az emelkedés tehát közvetlenül a tőzsdei rajtot követően sem jött össze.
Az elsődleges részvénykibocsátásoknál megszokott módon az IPO tartalmaz egy opciót, ami alapján a forgalmazók részéről eljáró stabilizációs menedzser a bevezetéstől számított 30 napon belül bevezetési áron vásárolhat papírokat a piacon az árstabilitás elősegítése érdekében.
A Porsche esetén ez az opció az alapkibocsátás volumenének legfeljebb 15 százalékáig gyakorolható, ami ezáltal 8,2 milliárd euróról 9,4 milliárdra emelkedne, amennyiben a lehetőséget teljes mértékben kihasználják.
A társaság múlt csütörtökön debütált a frankfurti tőzsdén, IPO-ja a legnagyobb német tőzsdei bevezetés a Deutsche Telekom 1996-os parkettre lépése óta, azaz bő 25 éve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.