BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden újgazdag kisrepülőt akar, fuldokolnak a megrendelésekben a gyártók

A pandémia felvirágoztatta az üzleti repülők világát, az iparág a következő évtizedben 8500 repülőt adhat át megrendelőinek.

A business jetek, azaz az üzleti repülőgépek iránt 2015 óta nem volt ennyire erős a kereslet, 2023 és 2032 között 8500 ilyen kisgép globális értékesítésével számol a Honeywell, amely hajtóműveket, fedélzeti és más elektronikai egységeket szállít az ágazat szereplőinek. Ez együttesen 274 milliárd dolláros tételt jelent. Az egy évvel korábbi felmérésüknél ez 1100-al, azaz 15 százalékkal magasabb darabszámot jelent a következő évtizedre, míg a korábbi prognózisuknál a 2022-es teljesítmény 9 százalékkal lehet jobb.

Private Jet Leasing
A pandémia idején a fertőzésveszély sok vásárlót hozott a businessjet-gyártóknak.
 Fotó: Justin Sullivan /Getty Images

Közleményében a Honeywell emlékeztet rá, hogy 

az üzleti repülők a pandémia idején kurrens cikknek számítottak, 

a fertőzésveszély miatt számos megrendelő jelentkezett a gyártóknál, amelyek alig győzték kielégíteni az igényeket. Úgy látják, a trend nemhogy folytatódott, de még erősödött is, miközben a repülési kedv, ami az utazások számában mérhető le, az idei szinten marad 2023-ban is. 

A megrendelések többsége a piacra frissen érkező vevőkörtől érkezik, az első magánrepülőjüket megvásárló üzletemberek 35 százaléka turbópropelleres gépet szeretne, de ugyanilyen arányban választják a kiskabinos kategória képviselőit is. Őket követik a közepes méretű (18 százalék), majd a nagyméretű, nagy hatótávolságú repülőgépekre (12 százalék) leadott rendelések. 

Sokat mondó adat, hogy 

az első alkalommal üzleti gépet vásárlók 85 százaléka az amerikai kontinensen él, 

közülük 80 százalék az Egyesült Államok polgára. A másik nagy amerikai vevőkört a brazilok képezik.

 

A magángépek üzemeltetői próbálják tevékenységük karbonlábnyomát csökkenteni, az erre vonatkozó két módszer közül az egyik a kisebb repülési sebességgel párosuló ritkább használat (20 százalék), míg a másik a kihasználtság fokozása, ami a magasabb utasszámot jelenti (17 százalék). Tizennégy százalék a fenntartható, azaz karbonsemleges üzemanyagok használatát favorizálja, de közülük sokuknak rossz tapasztalataik vannak egyelőre a felhasználás terén. 

Magát a felmérést immár 31. alkalommal elvégző Honeywell 2035-re érné el a karbonsemlegességet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.