Kedvező hírek érkeztek a német gazdaságból, több meghatározó helyi nagyvállalat is a várakozásokat meghaladó háromhavi eredményről számolt be kedden. A Bayer konzervatív maradt az előrejelzéssel, a Henkel és a Deutsche Post viszont feljebb srófolta egész évre vonatkozó eredménycéljait.
A mezőgazdasági és vegyipari óriás, a Bayer a tavalyinál 85 millió euróval nagyobb, 546 millió eurós profittal zárta az időszakot. Az egy részvényre jutó, 1,13 eurós nyereség (EPS) egy centtel a konszenzus fölött futott be.
A tisztított EBITDA 17 százalékkal, 2,45 milliárd euróra hízott, meghaladva a 2,37 milliárd eurós elemzői várakozásokat is. Az eredménybővülés a forgaloménál is dinamikusabb volt, az utóbbi 15 százalékkal, 11,28 milliárd euróra nőtt.
A vetőmagüzletágban harmadával javuló, 629 milliós EBITDA-ról adott számot, a glifozátalapú gyomirtók iránti erős kereslet ugyanis kompenzálni tudta a gyengébb kukorica- és szójamageladásokat.
A gyógyszerüzletágban ezzel szemben elmaradt a várakozásoktól a vállalat. A két csúcskészítmény közül a Xarelto vérhígító értékesítése 6,2 százalékkal, 1,1 milliárd euróra mérséklődött, főként a kínai kereslet csökkenésével, valamint a brazil licencjogok elvesztésével összefüggésben.
Az erős teljesítmény ismeretében a német nagyvállalat megerősítette augusztusban felülvizsgált eredménytervét, ennek megfelelően az EBITDA 13 milliárd euróra futhat be 47–48 milliárd közötti forgalom és 7,3 eurós tisztított EPS mellett.
A Henkel vezetősége ennél bátrabb volt, és a 2022-es célszámokat is feljebb srófolta az ugyancsak várakozásokon felül alakuló július–szeptember közötti eredményszámok közzétételét követően. Igaz, a vegyipari és fogyasztási cikkeket gyártó vállalatnak nem 2022 lesz a csúcséve, de az adózott eredmény visszaesése az eddig várt 15–35 százalékhoz képest csekélyebb, 15–25 százalék közötti lehet. A forgalom organikusan 7–8 százalékkal haladhatja meg a tavalyit, eddig 5,5–7,5 százalék közötti bővüléssel számolt a vezetés.
A düsseldorfi központú társaság 17 százalékkal megugró, 5,98 milliárd eurós árbevételt regisztrált a szeptember végén zárult három hónapban, különösen a ragasztószerek iránti élénk fogyasztói keresletnek köszönhetően. A szegmens forgalma 23 százalékkal nőtt, és a csoport bevételeinek felét szállította. Carsten Knobel vezérigazgató szerint a cég több vevőjelöltet is talált oroszországi érdekeltségeire, az ottani tevékenység leválasztása így akár már az év végéig megtörténhet.
Az előzetesen közölt eredményszámokkal összhangban erős teljesítményről jelentett a Deutsche Post is. A DHL-t is tulajdonló német logisztikai csoport forgalma ötödével, 24 milliárd euró fölé nőtt, 2,04 milliárdos üzemi eredménye (EBIT) pedig 15 százalékkal múlta felül a tavalyit, kissé meghaladva a kereken kétmilliárd euróról szóló elemzői konszenzust is. Az adózott nyereség az EBIT-hez hasonló mértékben bővült, és átlépte az 1,34 milliárd eurót.
A háromhavi teljesítmény itt is indokolttá tette az éves tervszámok felülvizsgálatát, az üzemi eredmény tekintetében így már 400 millióval magasabb, 8,4 milliárdos tétellel kalkulál a menedzsment.
Különösen a nemzetközi csomagszállítási szegmens húzott jól, mivel a csoport még a gyengülő makrogazdasági környezetben is képes volt hatékonyan kihasználni globális hálózatait a rugalmas szervezésnek és a divíziók közötti szoros együttműködésnek köszönhetően. Frank Appel vezérigazgató nehéz bértárgyalásokra számít Németországban, a piaci környezet viszont felvásárlási lehetőségeket is kínál, amivel kész élni a társaság.
A DAX indexben együttesen csaknem 9 százalékos súllyal rendelkező három cég közül a Bayer árfolyama 4 százalékot esett kedden kora délutánig, a vegyipari szektortárs Henkelé stagnált, a Deutsche Post kurzusa pedig 0,7 százalékkal ereszkedett. A frankfurti blue chip index eközben szerény, 0,3 százalékos emelkedést mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.