Miután hosszas küzdelmet követően a legtöbb szakértő szerint a reális árnál jóval drágábban megvásárolta a Twittert, Elon Musknak most pénzügyileg is életképessé kell tennie a közösségi oldalt, miközben a hirdetésekre alapozó technológiai cégek többsége a vártnál gyengébb eredményekről számolt be az elmúlt hónapokban.
Musk többször beszélt arról, hogy szabadulna a hirdetésekre alapuló üzleti modelltől – amire szüksége is lesz, hiszen amióta a birtokába került, márkák sora jelentette be, hogy egy időre szünetelteti a reklámokat a Twitter felületén –, és az alternatív bevételi forrásokról szóló ötletekből sincs hiány. Az ismert emberek valódiságát igazoló kék pipát először havi 20, majd újabban havi 8 dollárért kínáló ajánlata nem aratott osztatlan sikert, de
felmerült, hogy a Twitteren az OnlyFansra emlékeztető, felnőtt tartalmakat kínáló videók is elérhetők legyenek.
Ezek árát a készítők határoznák meg, ám a bevételből a vállalat is részesülne.
Tekintve, hogy a Twitter azon kevés hagyományos közösségi oldal egyike, amely megtűri a meztelenséget és a pornót – a Daily Mail szerint ezek az összes tartalom 13 százalékát teszik ki –, a lépés csupán ennek a készpénzre váltását jelentené. Márpedig a Twitternek minden centre szüksége van, nem csoda, hogy Musk a dolgozók felét ki akarja rúgni.
A felvásárlás keretében a Twitterért kifizetett 44 milliárd dolláros vételár egy része ugyanis a cég adósságához adódott hozzá, így
a vállalatnak jelenleg 13 milliárd dolláros a tartozása, aminek csak a kamata évi 1 milliárd körül lehet,
miközben a Twitter éves nyeresége elmarad ettől. Ugyanakkor amikor a közösségi oldal felvásárlásának a gondolata először felmerült, Musk még arról beszélt, hogy az ügyletnek nem a pénzkeresés a célja.
Ennek ellenére az adósság költségeit azért ki kell termelje a vállalat, hacsak a cég működését nem akarja magánvagyonból biztosítani Musk, akinek a vagyona jelentős része különböző vállalatainak a részvényeiben áll, amelyek közül ráadásul elég sok lehet hitelfedezetként is lekötve.
A pénztermelés egy másik útja az is, hogy a hírességeknek csak pénzért lehetne közvetlen üzenetet küldeni, de a dolgozók kirúgása mellett felmerült az is, hogy az oldal mögött álló infrastruktúra terén is elérhetők megtakarítások – írja a The New York Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.