A vártnál jelentősen jobb eladási számokat produkált a Diageo az elmúlt évben. A világ legnagyobb szeszesital-gyártója az árainak emelése ellenére tudta növelni nyereségét.
A többek közt a Johnnie Walker, a Captain Morgan és a Tanqueray márka mögött álló cég tavalyi második féléves nettó árbevétele 18,4 százalékkal, 9,4 milliárd fontra nőtt, ami jelentősen felülmúlta az elemzői várakozásokat.
A cég forgalma 1,8, míg a nyeresége 15,2 százalékkal, 3,1 milliárd fontra emelkedett.
A globális megélhetési és lakhatási válság sem tudta tehát visszafogni a prémium-szeszesitalok iránti keresletet. Ez különösen látványos, ha azt nézzük, hogy a Diageo prémiumplusz kategóriája hozta a cég nettó árbevétel-növekedésének 65 százalékát.
A Diageo mérései szerint a Covid-járvány három évvel ezelőtti berobbanása óta megfigyelhető, hogy a vevők a felső kategóriás alkoholos italokat részesítik előnyben, erre pedig a gyártók is reagáltak: reklámkampányokkal és termékeik fejlesztésével igyekeztek profitálni a helyzetből.
A cég vezérigazgatója szerint a Diageo képes lesz tartani a korábban kitűzött növekedési céljait: az árbevételük bővülését 5–7, a nyereségnövekedésüket pedig 6–9 százalék közé várják 2025-ig. Hozzátette: az idén 500 millió fontot tudnak majd kifizetni befektetőiknek osztalékként, amelynek a mértékét nemrég meg is növelték 5 százalékkal.
A fogyasztói szokások változásába is betekintést engedett a Diageo: a tequila, a scotch whisky és a Guinness eladási száma növekedett dinamikusan az elmúlt időszakban.
A vállalat szerint a kínai vevők visszatérése tovább táplálja majd a pozitív trendet.
A minőségi italok iránti kereslet nőtt a tavaly, de a lendület úgy tűnik, kifulladni látszik: legalábbis ezt a következtetést lehet levonni az amerikai fogyasztók változó szokásairól beszámoló adatok alapján. A felső kategóriás whiskyk és tequilák forgalma jelentős visszaesést mutat a tengerentúlon, ahogy a borok és pezsgők iránti kereslet is alábbhagyott az év végére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.