Jelentős, három és fél millió eurós befektetést ítélt meg a hazai chatbotpiacot megteremtő Talk-A-Bot számára a Széchenyi Alapok. A kapott összeget a tervek szerint exportpiaci terjeszkedésre, valamint a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációs fejlesztésére fordítja a vállalat – derül ki a Talk-A-Bot pénteki közleményéből.
A vállalkozás által fejlesztett mesterséges intelligencián alapuló rendszer a cégek külső és belső kommunikációját automatizálja. A globális szoftverpiacon már elérhető CHEQ külföldi és belföldi értékesítése, valamint a termékfejlesztésre szolgáló befektetéssel párhuzamosan a vállalat az év végével zárt körű részvénytársasággá alakul, és megkezdi délkelet-európai terjeszkedését.
A Széchenyi Alapoktól érkező befektetés mellett változatlan tulajdoni hányaddal marad a cégben az egyik első külföldi befektető, a Rakuten-Viber.
Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az általuk fejlesztett megoldás jelentős piacot teremtett Magyarországon, így azt több mint 100 vállalat használja. Ezért a befektetés szerinte nemcsak a cég és a hozzá tartozó csapat, de az általuk fejlesztett belső kommunikációs termék lehetőségeit is dicséri.
A 2016-ban alapított társaság a legnagyobb létszámot foglalkoztatóktól a családias kkv-ig több cég és intézmény, továbbá lengyelországi energetikai és egészségügyi szolgáltató számára nyújtott ügyfélszolgálati, marketing-, valamint belső kommunikációval és HR-rel összefüggő digitalizációs megoldásokat. Ezek közül a CHEQ-cégek komplett HR-tevékenységét, valamint alkalmazottakkal való kapcsolatot digitalizáló termék, amely
harmadik magyar szoftverként lett ajánlott termékként listázva a Microsoft globális szoftverpiacán, az Azure-on.
A megoldás főként fizikai dolgozókat foglalkoztató vállalkozások – mint a Bosch, a Gyermelyi csoport, a Duna-Dráva Cement, a Goodmills, a Suez vagy a DPD – körében lett népszerű, de államigazgatási intézmények is használják, sőt, az autóipar és a bankrendszer, valamint a kiskereskedelem vállalatai igénylik.
A legegyszerűbb okostelefonokon is működő CHEQ a Viber platformja mellett alkalmazásként is elérhető, emellett tavaly integrálták a Microsoft Teamsbe is. A program segítségével a nem irodai dolgozók valós időben értesülhetnek a vállalat legfontosabb eseményeiről, GDPR-kompatibilis módon kaphatják meg a fizetési papírjaikat, intézhetik a szabadságukat és egyéb munkahelyi ügyeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.