BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötvenhavi bónuszt fizetett az Evergreen hajózási társaság

Nagyot kaszáltak tavaly a tengeri konténerszállító társaságok, de idén a kifulladó globális növekedés és a csökkenő fuvardíjak rontják a jövedelmezőségüket.

Tavalyelőtt a Szuezi-csatorna forgalmának megbénításával, tavaly egyik hajójuk amerikai vizeken történt zátonyra futásával került a címlapokra az Evergreen Marine. Most ellenben gigabónuszokkal hívja fel magára a figyelmet a tajpeji székhelyű hajózási társaság, amely a tajvani szerződéssel rendelkező alkalmazottaknak akár 

50 havi bérnek megfelelő bónuszt

is kifizetett, annyira jól ment tavaly a tengeri konténerfuvarozás. A tajpeji Economic Daily News értesülései szerint egyes alkalmazottak 65 ezer dollárt is kézhez kaphattak december végén.

PORT OF ROTTERDAM, SOUTH HOLLAND, NETHERLANDS - MARCH 2: The Container ship Ever Greet from the Taiwanese container transportation and shipping company Evergreen Marine Corporation, under Panama Flag is seen on the Yangtzekanaal in the Rotterdam harbor on March 2, 2022 in Botlek-Europoort-Maasvlakte, Netherlands.
Fotó:  Thierry Monasse / Getty Images

Az Evergreen csupán annyit közölt, hogy az év végi bónuszok mindig a vállalat és az alkalmazottak éves teljesítményétől függenek. Márpedig a tavalyi év kiugróan sikeres volt: az előzetes éves bevételi várakozások immár a 20 milliárd dollárt is meghaladják, ami azt jelenti, hogy 

három év alatt megháromszorozódott a hajózási társaság árbevétele.

A pandémia alatti fogyasztást és az ellátási láncokat megszaggató karanténintézkedéseket követő konténerszállítási boom méreteit jól jellemzi, hogy az amerikai vasutak és logisztikai cégek új raktárakat telepítenek a keleti partra és a Mexikói-öbölbe, 

hogy fogadni tudják az egyre nagyobb számú konténert.

 Az átrendeződést azzal indokolják, hogy tartanak a világjárvány idején a nyugati parton kialakult szűk szállítási-kirakodási keresztmetszet megismétlődésétől. És inkább maguk szabdalják fel az ellátási láncaikat, mert ez garantálja, hogy a termékek időben eljussanak az Egyesült Államok minden pontjára. Akkora a torlódás a nyugati parti konténerkikötőkben, hogy az ügyfelek inkább kifizetik a keleti parti kerülő utat a szállítás tervezhetősége érdekében.   

Azért nem minden Evergreen Marine-dolgozó dúskál a bónuszokban. A Caixin szerint a sanghaji alkalmazottak tisztességtelen bánásmódra panaszkodtak, miután 

csak havi fizetésük öt-nyolcszorosának megfelelő bónuszt kaptak 

év végén. 

A hajózási társaságok most arra figyelmeztetnek, hogy az egyre enerváltabb globális növekedés és a csökkenő fuvardíjak várhatóan rontják az idei jövedelmezőségüket. Az Evergreen Marine részvényei az elmúlt hat hónapban 33 százalékot zuhantak, a tavalyi teljesítményük pedig 54 százalékos szánkázás volt, míg tavalyelőtt 250 százalékot raliztak. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.